• Mammatill2tjejer

Ammning på allmän plats!

Med anledning av en annan tråd här på FL så blev jag lite nyfiken på det där med ammning på allmän plats och det faktum att det uppenbarligen är källan till en hel del irritation.

Hur vanligt är det egentligen att omgivningen blir störd av en ammande mamma?
    Bör ett förbud införas?
    Är det fler män än kvinnor som har ett problem med just ammning på allmän plats?

Vad anser du? Blir du störd av kvinnor som ammar på allmän plats?

Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:49
    Jag vet att jag stavat fel på ordet amning och ber om ursäkt för detta.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ammning på allmän plats!
  • dogcatbird

Tryckte på annat: Jag stör mig faktiskt mer på när inte amning stavas med ett M, men det är väl jag som är knasig.

• Mammatill2tjejer
    dogcatbird skrev 2011-05-03 11:44:14 följande:
    Tryckte på annat: Jag stör mig faktiskt mer på när inte amning stavas med ett M, men det är väl jag som är knasig.
    Ber om ursäkt för felstavningen.
    Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
  • Erica80

Jag ammar mer än gärna på allmän plats.. Väntar bara på att nån ska klaga så att jag kan slänga ur mig ett o annat..

Titta inte då om det är så jävla jobbigt Har man inget bättre för sig än att stirra på ett bröst med ett bebishuvud framför så får man fan skylla sig själv

• dogcatbird
    Mammatill2tjejer skrev 2011-05-03 11:45:18 följande:
    Ber om ursäkt för felstavningen.
    det är ok
  • ashera

Nr 1, även om jag själv försökte skyla så mycket jag kunde med tröjan och bebisens huvud för min skull, och sätta mig där det var lite lugn och ro om det gick, för bebisens skull. Men jag ammade överallt om jag var tvungen, skulle någon ha problem med det fick de väl titta bort.

• yodi

är kvinna och tycker det är helt okej med amning på almän plats, men man kan försöka vara så diskret som möjligt.

jag har sett många amande kvinnor ute på almäna platser men det är faktiskt bara en gång som jag har reflekterat över att kvinnan i fråga var tämligen odiskret.

• little mommy

Jag ammar vart jag än är. har settat på buss, stått i entren på hemköp och ammat,parkbänker, hemma hos folk, gått och ammat, jag gör det som krävs. skulle aldrig tänka mig att låta mitt barn gå hungrigt för andras skull.

Är mitt barn hungrig får den mat oavsett vart vi är, amning är naturligt.

Dock har jag amningtröja som skyler det mesta, annars filt över, så inte så jag visar tuttarna extremt mycket.

• ExpectoPatronum

Jag är man och jag tycker att det är helt ok med kvinnor som ammar på allmän plats.
    Det är ju det mest naturliga - och helt ärligt något av det vackraste - som finns.

Och dessutom så har då aldrig jag märkt att man skulle se särskilt mycket av bröstet. Det ligger ju liksom ett spädbarn  i vägen.

• shitvadjaghatar

Jag ammar självklart på allmän plats, allt annat vore sinnessjukt.
    Men jag gör det med respekt för min omgivning och då främst äldre människor.
    Precis som at jag aldrig tunkkysst någon så där på Ica eller i ett väntrum.

om 60 år kanske det är OK att onanera i ett väntrum, då hoppas jag att den unga generationen gör det diskret för att respektera mig som tycker attt det är förfärligt och äckligt.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Man, bryr mig inte det minsta om det. Om jag ens registerar det så tänker jag inte på hur mycket av bröstet som syns.

Dock anser jag att man får respektera restaurangägare och liknande som inte vill ha ammande kvinnor vid matborden men det är ju upp till varje ägare av näringsstället.

To let the brain work without sufficient material is like racing an engine. It racks itself to pieces
Svar på tråden Ammning på allmän plats!