• Peztis

Gravid el klimakteriet?

Ok... jag har aldrig varit regelbunden men detta är ju hopplöst!

Skulle ha fått mens kring den 14 april (dvs OM jag hade haft en cykel på 28 dagar vilket jag ju inte har men det är i alla fall en fingervisning för det kan lika gärna vara 24 dagar som 30 dagar) men nähäpp, inget. Så i tisdags förra veckan, alltså 12 dagar efter förväntad mens köpte jag en Clear Blue-gravtest på apoteket men det var negativt (kiskade på dem på em, stod i bruksanvisningen att man kunde göra det). Idag efter ytterligare 6 dagar har det fortfarande inte kommit någon mens och på torsdag är det då tre veckor.

Det konstiga är att jag har gått upp i vikt med kanske 4 kg nu på bara några veckor och jag tillhör dem som kan äta hur mycket som helst utan att vågen rör sig. Men å andra sidan så är jag ju 42 och vet att klimakteriet kan sätta igång när som helst egentligen. Men kan det komma så fort med t ex en viktuppgång?

Så vad ska man tro? Testet är negativt men kroppen typer på något i alla fall. Men vad?

Kan gynekologen se om man kommit i klimakteriet? Vet att jag till sist måste ta och ringa...

• Svar på tråden Gravid el klimakteriet?
  • SilverLadyG

Jag tror att det bästa är att kontakta gyn, det klart de kan se. Slidan och annat blir torrare än vanligt vid klimakteriet och med VUL kan de se om det finns eventuell graviditet. Klimakteriet gör att man kan gå upp i vikt och bli svullen i buken som typ gravida.

• MiaHbg

Jag är också 42 och måste kolla om det är klimakteriet som är på intåg.
    Å andra sidan är jag i princip regelbunden som en klocka, men det känns ändå "annorlunda".
    Jag lider av PMS och PMD sedan många år och det har bara blivit värre med åren, så kanske från det ena till det andra... Jag skriver om både det ena och det andra på www.pmsbloggen.se och www.klimakteriebloggen.se.
    Vi ses på Menopause Lane!

• Peztis

Hmmm.... förhoppningsvis ses vi INTE på Menopause Lane! :D

Jag har fått någon typ av blödning för tre dagar sedan men jag blir inte direkt klok på den. Jag brukar ha enormt kraftiga blödningar (tar t o m blodstoppande för det) men det här är bara som blodblandade flytningar. Ännu...

På något sätt har jag ännu inte slagit bort tanken helt på ett syskon till barnet som jag har, jag hade ju småblödningar precis som dessa under början av den graviditeten.
    Men det är väl som alltid: hjärtat vill en sak men hjärnan och kroppen säger en helt annna sak.
    Vad som är sanning och verklighet kan ju bara framtiden visa...

• Major
    Gud vad skönt innan man ska ligga med varandra och har det riktigt skönt med varandra så bägge får komma utlösning tillsammans och hoppas att det tar sig då.
    Tvåbarnsmamma som i längtan efter att bli trebarnsmamma fick min mens den 29 April-11.
  • Peztis

?

Fattar inte vad Major menar... Har dock varit ifrån forumeyt en längre tid så man hänger väl inte med i jargongen längre...

• mamma 02

Kör på! Skrattande

ÄL 3/11 BIM 17/11
Svar på tråden Gravid el klimakteriet?