• Moa38

Progesteronvagiatorerna-de rinner ju ut?

En liten fråga.

Jag började med progesteron-vagiatorer igår och tycker bara att de rinner ut sas : )
    Undrar om de ändå fyller sitt syfte med att skydda graviditeten, dvs att man ändå får i sig hormonerna?
    Kommer ju att gå åt tonvis med trosskydd nu de närmsta fya veckorna : )

Ngn som har ett bra svar?

• Svar på tråden Progesteronvagiatorerna-de rinner ju ut?
  • Tildalainen

Hej Moa, jag frågade BM om det och hon sa att kroppen tillgodogör sig det den behöver och det rinner alltid ut överskott så det ska vara lugnt Men visst blir man fundersam! Lycka till!

• Dinos76

Hej Moa,

Hmm bra svar vet jag inte men jag tog oxå vagitorierna på samma sätt som du förut men ändrade faktiskt till att ta dem i ändtarmen, inte så skoj men mycket bättre pga att de INTE rinner ut och jag behöver inte oroa mig för att inte få i mig det jag ska .

Kram
    D

• mads80

Jag fick tips om att använda tampong om jag inte hade möjlighet att ligga ner i 20 min som det tydligen tar för kroppen att "ta vad den vill ha". Så nu har jag en tampong inne i typ en timme, det är inte så ofta jag kan ligga ner på dagtid liksom... Jag pluggar..

• Adam2007

Hej min barnmorska har sagt flera ggr när jag har frågat henne om det verkligen skall rinna ur en eller komma när man går på toa. Hon säger att det är "skalet" från vagitorien som kommer ut, det finns ingen som helst risk för att man får i sig för lite hormoner. Kram och lycka tilL!

• lynet70

Jag har fått rekomendation på att ligga typ 20 min när jag tar mina vaggissar.....har endast morgon och kväll så det gäller ju att planera in en tid i förväg utifrån hur man ska jobba när man ska ta dem eftersom dom helst ska tas vid 12 timmar mellanrum.
    Trosskydd är nog ändå ett måste.....

Kram!

• Moa38

Tack för alla svar. Då behöver jag inte vara orolig att jag inte får i mig några hormoner.

Kan man få ont i tuttarna av proggisarna förresten?? Jag får ont efter ÄL (pga av att progesteronvärdena ökar då) och nu har jag börjat få ont på samma sätt?!

jag tar en kl 06 (ska försöka ligga ner innan jag väcker barnen, ska minsann ha sovmorgon imorgon : ), en kl 14 (då springer man runt som en tok på jobb) och den sista för natten vid 22 när jag lägger mig.

Kram och lycka till töser med pyrena i magen!!

Svar på tråden Progesteronvagiatorerna-de rinner ju ut?