Har du läst på?
Har du läst på om t.ex. utvecklingsfaser, anknytning, amning och mat och annat som rör bebisar och deras utveckling? Alltså info du letat upp på EGEN HAND inte broschyrer från bvc/mvc och dylikt.
Har du läst på om t.ex. utvecklingsfaser, anknytning, amning och mat och annat som rör bebisar och deras utveckling? Alltså info du letat upp på EGEN HAND inte broschyrer från bvc/mvc och dylikt.
Röstade på första alternativet men nu så ser läsningen lite annorlunda ut. Riktad till liv med äldre barn.
Jag vill vara så påläst som möjligt eftersom det ökar mina chanser att göra det bra.
Ja, jag skulle säga att jag är påläst idag.
Ja, ganska mycket. Inte så att jag läser varenda bok eller artikel i ämnet eller köper alla föräldrarelaterade tidningar. Men jag läser en hel del, även om jag tar mycket med en nypa salt.
För mig har den största tillgången varit kommunikation med andra föräldrar med barn i olika åldrar.
Jag har bara letat upp information när jag upplevt något som jag tycker är problematiskt, inte annars...
Ja, jag läser allt jag kommer över, men inte bara angående barn, alla tidningar funkar Min äldsta son är väldigt krävande och då har det blivit att jag oxå letat upp passande böcker, tex Juuls böcker, Explosiva barn mm. Innan jag fick honom var jag inte påläst angående anknytning och utvecklingsfaser.
Med första och andra barnet läste jag allt jag kom över.
Med tredje, fjärde och femte har jag litat mer till mig själv och mitt sudna förnuft medan jag läser på om det som intresserar mig.
Ja allt jag kommer över.
Men tyvärr inte innan jag fick barn, så därför råkade vår första (som hade kolik) ut för en del misstag innan vi hade så pass mycket kunskap att vi insåg hur fel det var tex vad BVC sa
Ja jag läser massor.
Japp! Allt jag kommer över och inte bara sånt som jag är intresserad av, nackdelen med att veta för mycket är att man blir väldigt självkritisk..