• rositanilsson

hon går fortfarande inte!

jag känner mig verkligen stressad över att min dotter inte börjat gå än. hon fyller 2 år nu i slutet av juni!
    hon tog ca 10 steg för ca en månad sen men efter det så vägrar hon.  det konstiga är att hon kan stå själv om hon står på soffan eller på mina ben. men inte på ett plant golv. haha nån som har nå förslag på varför?

vi var på utredning för ca 3 månader sen. då sa dom bara att vi skulle vänta. men det är jätte stressigt att höra varje dag.. "har hon gått än"

finns det nån annan som har ett barn som är väldigt sen på att gå och vad gjorde ni

• Svar på tråden hon går fortfarande inte!
  • rositanilsson

nä annars så är hon precis som alla andra vi känner. men det ända jag har märkt av är att när hon inte fortsatte att gå så har hon intället börjat prata väldigt mycket. igår så sa hon tex. "jag vill leka"    jag blev lite paff. haha

men jag hör så mycket från alla håll. vet inte om jag ska uppmuntra henne till att gå eller om jag ska låta henne hantera det skälv. känns som jag tjatar lite på henne. "ska du inte gå idag"  haha. hon säger bara nä.! hahah

• Dennis76

Jag va själv 22 månader inan jag gick. Men då stälde jag upp mig bara sådär o gick

• rositanilsson

hoppas min dotter oxå gör så. haha
    hon kan springa och gå jättestadigt bara hon håller i mitt pekfinger så man börjar ju undra. hon kan nog men vill inte. men saken är den oxå att hon har gått på knäna i ca 3 månader nu. det är väl säkrare för henne men hon börjar rent på förhårdnader på knäna. hoppas verkligen att det försvinner sen. jag brukar lirka med henne och säga att om man går på fötterna så slipper man få ont i knäna. då håller hon med mig men går ändå inte. haha

• rositanilsson

det jobbiga är ju även att hon nöter sina byxor så fruktansvårt när vi är ute. galonisarna vi köpte förra veckan är redan hål i

• Desiree1988

Att hon inte är sen i utvecklingen i övrigt är ju ett mycket gott tecken. En sak som slog mig bara, det kan inte vara balansen hon har problem med?

• hon mot strömmen

min dotter var tidig med vissa saker och då är det andra kunskaper som får stå tillbaka, i hennes fall talet. Iika med min son, är tidig med vissa saker och pratar bara enstaka ord, typ mamma, pappa, hej,nej,

Det kanske är så med din dotter att hon har varit tidig med vissa saker och då är det att kunna gå som får stå tillbaka, men det kommer när hon har tid att lära sig att gå.

• rositanilsson

jo jag har tänkt på det eftersom hon är så stadig bara hon håller i sig i nått. men jag tänkte igår och tycker det är konstigt att hon kan stå själv på mina lår och på en mjuk soffa. men inte på plant golv. det borde ju vara svårare att balansera på ett par lår. haha tycker jag iaf. haha
    eller så är det att hon oftast då har nått att ramla på. jag sitter ju framför henne när hon sitter så. när jag ska få henne att stå på golvet så är det oftast med ryggen mot mig. hon kanske är rädd att ramla på golvet.
    ska även erkänna att jag varit lite överbeskyddande när hon var mindre. hon har nästan aldrig ramlat.
    kan vara så att hon inte lärt sig att det inte är farligt om man ramlar

• rositanilsson

fördelen är ju att nu när hon har gått några steg iaf så vet jag att hon kan. om hon bara vågar.

Svar på tråden hon går fortfarande inte!