Pergo: för många ägg, hur blev det nästa kur.
Tjenare
Ni som tagit Pergotime och fått för många äggblåsor och sexförbud. Hur gjorde ni nästa kur? Fick ni halvera dosen? Eller fortsätta med samma dos? Blev ni "överstimulerade" nästa gång med i så fall?
Sonen kom till på första kuren så detta har jag inte erfarenhet av alls. Första kuren hade jag en blåsa, men blev inte gravid. Andra kuren nu så hade jag en 20 mm och två 15 mm.
Sedan verkar min mens iofs kommit igång. Blev spontant gravid i höstas (första ägglossningen sedan förlossningen), men det slutade i mf. Skulle då vänta i 6 v innan jag började Primolutkur för blödning och sedan ta Pergotime. Men 4 v efter mf så fick jag mens spontant.
Läkaren tyckte vi skulle köra en kur till nu och sedan ha uppehåll och se hur det fungerar naturligt över sommaren då de ändå inte kan ta VUL. Samtidigt är jag inte översugen på att ta en vanlig enkelkur (vilket jag då tar) och bli överstimulerad en månad till här nu.
Mmmmm skall nog ringa och be och få en telelfontid med läkaren.... men vad har ni för erfarenhet?