• mom88

Hur många gånger koka samma vatten?

Jag har börjat ge flaska, och vi får inte ta vatten ur våran kran och ge till bebis. Då vattnet innehåller höga halter flour. Nu undrar jag om man kan koka om samma vatten som man redan har kokat? då jag vill förvara det ganska varmt i en termos.

• Svar på tråden Hur många gånger koka samma vatten?
  • gobbledigook

Fattar inte riktigt hur du menar. Försvinner fluoret om man kokar? Varför ska du förvara vattnet varmt i termos och sen koka det igen? Men nej, inget händer med vatten för att man kokar det flera gånger.

• Mia386

Du kan även koka och låta det svalna och ha i kylen om du vill, bara att värma i mickro sedan. Dock vet jag inte hur länge man kan förvara vattnet i kylen, men vi brukar koka (i vatten kokaren, 9dl) 1-2 gånger om dagen.

Anna-Lucia 25/11-10 <3 mia386.blogspot.com/
  • mom88
    gobbledigook skrev 2011-05-01 17:07:08 följande:
    Fattar inte riktigt hur du menar. Försvinner fluoret om man kokar? Varför ska du förvara vattnet varmt i termos och sen koka det igen? Men nej, inget händer med vatten för att man kokar det flera gånger.
    Vi är tvungna att hämta vatten på kommunalteknik för där filtrerar de vattnet åt en. Kokar vattnet innan då alla bakterier dör om det skulle finnas några. Och jag vill ha i termos över natten så man slipper springa ner och värma i micron mitt i natten. Ganska jobbigt då hon vaknar och vill ha mat. 
    Okey. Tänkte om vattnet fick sämre kvalitet eller så.
  • mom88
    Mia386 skrev 2011-05-01 17:11:20 följande:
    Du kan även koka och låta det svalna och ha i kylen om du vill, bara att värma i mickro sedan. Dock vet jag inte hur länge man kan förvara vattnet i kylen, men vi brukar koka (i vatten kokaren, 9dl) 1-2 gånger om dagen.
    Jo jag har kokat avsvalnat vatten i kylen med. men natten tänkte jag köra med kokt och lite avsvalnat vatten i termos.
  • Mia386
    mom88 skrev 2011-05-01 17:13:34 följande:
    Jo jag har kokat avsvalnat vatten i kylen med. men natten tänkte jag köra med kokt och lite avsvalnat vatten i termos.
    Om du har tur så börjar dottern kanske sova hela nätter nu när hon får flaska.  
    Anna-Lucia 25/11-10 <3 mia386.blogspot.com/
  • mom88
    Mia386 skrev 2011-05-01 17:18:53 följande:
    Om du har tur så börjar dottern kanske sova hela nätter nu när hon får flaska.  
    hehe ja om man har tur ja, har kört flaskan nu 2veckor. men visst hon sover mycket bättre, vaknar 02.00 och sen igen 6.00 så mer sömn får man iaf.
  • Niiskuneiti

Jag har hört att man bara bör koka upp vatten en gång, men vet ej helt säkert så jag är också nyfiken om nån vet helt säkert.

• gobbledigook

Men vad skulle kunna hända?

Svar på tråden Hur många gånger koka samma vatten?