• vårankärlek

Mens eller tidigt missfall?

Detta kan råka bli långt, tacksam om ni orkar läsa och skriva vad ni tror.
    Har googlat i oändlighet.

Fick en jätteliten blödning den 21 april som var över efter ett dygn. Detta var ca 1,5 vecka efter mens.
    I tisdags sen 26 april började jag blöda igen, men mera. Och nu har jag blödigt sen dess.
    Inte haft någon mensvärk eller något som jag brukar ha innan mens.
    Har i vanliga fall ca 28 dagars cykel.
    Ska egentligen ha mens nu den 4 maj.
    Brukar blöda ca 5-6 dagar så hade det varit en vanlig mens hade jag i princip knappt blödigt något nu men det är samma som det varit hela veckan.
    Till och från har blodet varit levrat.

Kan det varit en nidblödning och sen att jag fick missfall eller vad är detta?
    Har aldrig tidigare haft mellanblödning.

• Svar på tråden Mens eller tidigt missfall?
  • Lufsan

missfall brukar oftast göra ont, vet att det inte alltid behöver vara så. Man brukar också blöda länge och mycket. När jag har fått missfall två gånger blödde då i lite över en vecka båda gångerna och hade mensvärk, som var lite starkare än vanligt. Då kom det också ut mycket slemhinna med blodet, "klumpar". 

Det är ju mycket vanligt att blöda ibörjan utav en graviditet. Och blödningen du fick en och en halv vecka efter mens kan vara en nidblödning.

Ta ett graviditetstest, är det negativt skulle jag boka in en tid hos gyn. Bara för att se att allt var okej.  

En dag i sänder.
  • vårankärlek

Kan man blöda relativt mycket och ändå vara gravid?
    Har blödit i 6 dagar nu, tänkte testa i veckan och visar det inget blir det tid hos Gyn.

• Lufsan

Ja det kan man, vad jag har hört i alla fall. Men blödningarna brukar inte vara helt normala. Som du beskriver i TS så skiftar blödningarna mellan färskt och gammalt blod. 

En dag i sänder.
  • vårankärlek

Stämmer bra, vad tyder det på tro? Missfall?

• Lufsan

Nej tvärtom! Att allt är bra! Du kan fortfarande vara gravid, förlåt om jag var otydlig!

En dag i sänder.
  • Maximumtaste

jag hade blödningar under förra veckan och igår plussade jag, så visst går det.. trodde aldrig att jag var gravid efersom jag blödde.. men det var en väldigt sparsam blödning som höll på 4 dagar.. fick blödningen på bim dagen.. testade på bimdagen men det va neg då.. spydde natten til igår och kände mig skum i kroppen så jag testade igår och det blev pos på en gång med clear blue.. men jag är väldigt ororlig ändå att det ska komma mer blödningar :/

• vårankärlek

Jag ska testa nu i veckan, jag har blödit i 6 dagar mellanmycket. Känns som att det skulle vara något fel, men det kanske kan fungera så. Jag hoppas ju på det i alla fall.

• Beautiful2011

Förlåt, hoppas ni kommer förstå det jag skriver :D
    Jag har BIM på onsdag, slutade med mina p-piller förra månaden och har inte haft min "riktiga" mens sedan dess. Den ska om graviditeten inte lyckas komma nu på onsdag. Fast eftersom jag ätit p-piller i nästan 7 år, så vet jag ju inte egentligen när den ska komma när jag får den som vanligt igen efter att ha slutat med piller.. så den kanske ska komma tidigare lr senare, vad vet jag.
    Men om man utgår från när jag hade min senaste mens första dag, så har jag BIM på onsdag. Dessutom har jag kört med ägglossningstest, och den visade att jag antagligen hade ägglossning den 20:e, så så långt stämmer det iaf.

Däremot så hade lite mensvärks känsla igår, i typ bara någon minut sådär.
    Imorse när jag duschade så kom den tillbaka, och sen upptäckte jag att jag blödde.. så då stoppade jag in en tampong och har inte kollat något mer. Har inte känns någon mensvärk alls mera sen jag upptäckte att det kom blod. Känns skumt det här.

Är det ett missfall tror ni, lr är det tant röd som kommit två dagar tidigare?

Dessutom har jag sedan jag hade ägglossning typ haft en konstig känsla i äggstockarna, särskilt i den högra.. det har liksom dragit i den lr vad man ska säga.

Ursäkta mitt skrivande, hoppas ni förstår :)

• Lufsan

Det kan mycket väl vara din mens som kommit. Den brukar bli oregelbunden efter piller stopp. Jag skulle nog säga att det är mensen. Det är inte ovanligt att mensen diffar på en till två dagar efter som att äl kan komma någon dag tidigt eller någon dag sent. 

Mitt tips till dig är att vänta typ två månader innan ni börjar försöka. Så din kropp hinner komma in i rytmen och du hinner få koll på när du har äl och BIM. Men om ni inte vill det så finns det inget fel i det. Det är bara att det kan bli svårt att pricka in äl och sedan svårt för dig att veta när du borde ha mens. 

Lycka till!  

En dag i sänder.
  • Beautiful2011
    Lufsan skrev 2011-05-02 15:24:13 följande:
    Det kan mycket väl vara din mens som kommit. Den brukar bli oregelbunden efter piller stopp. Jag skulle nog säga att det är mensen. Det är inte ovanligt att mensen diffar på en till två dagar efter som att äl kan komma någon dag tidigt eller någon dag sent. 

Mitt tips till dig är att vänta typ två månader innan ni börjar försöka. Så din kropp hinner komma in i rytmen och du hinner få koll på när du har äl och BIM. Men om ni inte vill det så finns det inget fel i det. Det är bara att det kan bli svårt att pricka in äl och sedan svårt för dig att veta när du borde ha mens. 

Lycka till!  
    Ja, det är nog min mens som kommit faktiskt. Bara att man inte vill inse det! :)
    Jag körde på ägglossningstester från dag elva nu sist och det funkade jättebra.. iaf enligt testerna, för den
    19:e fick jag utslag att det var dags för äggslossning.
    Men som sagt, bara för att man har äggslossning så är det så mycket annat som ska stämma också.
    Gör ett andra försök nästa gång ist.. vill inte vänta Glad
  • vårankärlek
    Beautiful2011 skrev 2011-05-02 19:07:45 följande:
    Ja, det är nog min mens som kommit faktiskt. Bara att man inte vill inse det! :)
    Jag körde på ägglossningstester från dag elva nu sist och det funkade jättebra.. iaf enligt testerna, för den
    19:e fick jag utslag att det var dags för äggslossning.
    Men som sagt, bara för att man har äggslossning så är det så mycket annat som ska stämma också.
    Gör ett andra försök nästa gång ist.. vill inte vänta Glad
    Jag känner igen det där :)
    Samma månad jag slutade med p-ring så inbillade jag mig alla möjliga symptom för att jag trodde jag var gravid.
    Nu har det gått 6 månader så nu har jag slutat känna efter :)

Är så olika det där med p-piller.
    Hat vänner som blivit gravida samma månad som dom slutat med dom.
    Medans för andra kan det ta upp emot ett halvår innan mensen ens kommer igång på riktigt.
  • Beautiful2011
    vårankärlek skrev 2011-05-02 19:25:52 följande:
    Jag känner igen det där :)
    Samma månad jag slutade med p-ring så inbillade jag mig alla möjliga symptom för att jag trodde jag var gravid.
    Nu har det gått 6 månader så nu har jag slutat känna efter :)

Är så olika det där med p-piller.
    Hat vänner som blivit gravida samma månad som dom slutat med dom.
    Medans för andra kan det ta upp emot ett halvår innan mensen ens kommer igång på riktigt.
    Ja, det är så lurigt det där med mens, haha. Men jag hoppas att min ska komma igång riktigt på engång, jag kan inte fatta hur man ska orka om man månad efter månad ska längta efter det där lilla plusset. Känns bara drygt o vänta tills ägglossningen nu :)

Däremot så har jag försökt att inte tänka så mycket på det, och inga sympton har jag kännt speceillt heller, förutom dragningar i äggstockarna.

Men om man gör ägglossningstest, och det visar starkt att man ska ha ägglossning.. kan det vara så att det inte stämmer? Men vad är det som gör att det blir så starkt isf?
  • vårankärlek

Testade negativt idag.

Har blödigt i 8 dagar nu...
    Ska ringa gyn imorgon och kolla vad som är fel.
    Börjar känna mig helt förstörd i kroppen, kan det vara av allt blödande?

• Kittielicious

Hej Jag fick min mens, eller vad det nu är, en vecka för tidigt och har blödit i 10 dagar nu, vid mens brukar jag de första och typ sista dagarna mer ha mörka flytningar /blod, däremellan blödning . Nu har jag blödit hela tiden, inte så mycket, men behövt tampong eller binda iaf. Kände mig svullen i fredags å lördags, och sen i fredags har jag yrsel och illamående, kan ju vara pga att jag blödit så många dagar med, men aldrig haft såhär förut, och äter p-piller, samma sort sedan många år. Tog dock ett piller försent kring ÄL vet jag, men är lika konfunderad som du.

• Kittielicious

Har också känt någon form av mensvärk, inte kraftig dock , men även det i 10 dagar

• j3nna
    Kittielicious skrev 2011-05-15 14:35:32 följande:
    Har också känt någon form av mensvärk, inte kraftig dock , men även det i 10 dagar
    Hej! Var ett tag sedan det skrevs här, men vad hade du? Jag har samma problem nu som du hade då. Kom du fram till vad det kunde vara?
  • JosieP

Hej! Jag fick "mens" som vanligt men sen en vecka efter fick jag en liten blödning och då tog jag gravtest, Det visade positivt så vi blev ju jätteglada, men sen fick jag en blödning igår igen och lite värk , den har avtagit lite med man är ju orolig för MF . Va tror ni?

Svar på tråden Mens eller tidigt missfall?