• Hoppetossan 79

Frossa till och från under 5 dagar nu? Infektion?

Jag födde för två veckor sedan. Har fått infektion med båda de andra barnen så är lite extra orolig för det. Dock verkar jag inte ha någon feber utan bara frossa som kommer och går (har fått lägga mig under filtar fast att det varit jätte varmt både ute och inne). Blöder fortfarande färskt blod också. Någon som vet om man kan ha infektion utan att ha hög feber?

• Svar på tråden Frossa till och från under 5 dagar nu? Infektion?
  • MissUnderstood

Jag vet inte om det är infektion du har, men däremot hade jag, precis som du, frossa några gånger under de första två veckorna efter min förlossning. Min frossa kom väldigt plötsligt och jag fick också lägga mig under flera täcken för att sluta skaka. Även jag blödde ganska kraftigt då. Min frossa försvann av sig självt och även blödningen slutade. Idag, 4 veckor efter förlossningen mår jag bra.

En Smak Av Karin - ensmakavkarin.wordpress.com
  • Hoppetossan 79

Vad bra. Då kanske det blir så för mig med.
    Funderar lite på om det kan vara så att kroppen kämpar emot själv och kanske klarar av att mota bort infektionen utan hjälp.

• Nina 77

Hade också frossa hela första veckan om inte mer men utan feber, tror kroppen fick en chock efter en ganska snabb förlossning med lite komplikationer och därför som den reagerar lite underligt. Efter två veckor försvann det, jag kollade men hade aldrig någon infektion.

• mommytwo

kan man inte få frossa av mjölkstockning el av  mjölken ? det är väl lätt att få mjölkstockning el ngt när mjölken nyligen börjat.

bara hypoteser =)

My Baby K 091031
  • DizNick

Födde den 28/4. Fick för 3 dagar sedan mjölkstocking i ena bröstet. Till följd fick jag frossa och svettningar om vart annat och senast igår hade jag 39 graders feber. Är även röd på utsidan av det bröstet. Kroppen reagerar konstigt i vissa lägen! Även jag blöder fortfarande och färskt blod.

Tror inte du ska oroa dig alls! Vet att jag fick frossa och svettades mycket med första barnet också! 

• Hoppetossan 79

Jag fick söka igår pga att jag fått "störtblödningar" två gånger. Det visade sig att jag hade blod som stod kvar i livmodern så jag fick methergintabletter och ska tillbaka på återbesök i nästa vecka för att  se att det kommit ut.
    Däremot tyckte hon inte att det såg ut som någon infektion i dagsläget.

• DizNick
    Hoppetossan 79 skrev 2011-05-08 16:43:34 följande:
    Jag fick söka igår pga att jag fått "störtblödningar" två gånger. Det visade sig att jag hade blod som stod kvar i livmodern så jag fick methergintabletter och ska tillbaka på återbesök i nästa vecka för att  se att det kommit ut.
    Däremot tyckte hon inte att det såg ut som någon infektion i dagsläget.
    Usch:/ Intw kul näe mn tror allt är bra! Hoppas det blir bättre snart!
  • Hoppetossan 79

Nikkie
    Ja jag hoppas att det blir bra men är lite orolig eftersom jag knappt blött alls nu. Tanken är ju ändå att blodet ska komma ut.

• DizNick
    Hoppetossan 79 skrev 2011-05-09 14:11:55 följande:
    Nikkie
    Ja jag hoppas att det blir bra men är lite orolig eftersom jag knappt blött alls nu. Tanken är ju ändå att blodet ska komma ut.
    Hmmm. Inte kul! Får hoppas det kommer ut snart. Har du testat att duscha? Känns som det kommer mer då (för mig). Eller sätta dig på huk?? Borde ju komma ut lite mer då
Svar på tråden Frossa till och från under 5 dagar nu? Infektion?