• Idah84

Tips på "mindre" bilstol!

Hej! Jag skulle vilja ha tips på bilbarnstolar (bakåtvända) som inte tar så stor plats? Vi har en SAAB 9-5 och har till första barnet haft en BeSafe Izi kid men den tar ju så stor plats och i sommar föds vårt andra barn och till den skulle vi vilja ha en stol som inte tar upp så stor plats. Vi kommer ju såklart börja med babyskydd, men växer 2:an lika fort som brorsan får vi byta till hösten. Så om någon kan tipsa om en bra stol som inte känns som en elefant i en hiss så vore jag tacksam! :D

• Svar på tråden Tips på "mindre" bilstol!
  • Thursday

Åk och testa säger jag bara. Men räkna inte med några mirakel, vi testade ett antal stolar i vår bil och det var centimetrar det handlade om. Den som var minst kommer jag inte ihåg vilken det var, men hursomhelst så var det kanske 3-4 cm extra benutrymme i framsätet som man  vann med den.

Vi räknar med att ha storebror i framsätet och lillasyskonet bak.

• cicci85

Ja skulle låta bebben ta över besafen och köpa en Britax Twoway till storebror. Det är den rymligaste bakåtvända stolen som av nästan alla barn kan användas bakåtvänd tills de är 5-6 år Den tar inte upp så fasligt mycket plats heller!

• h80

Vi hade jättesvårt att få in vår andra bilstol nu när lillasyster också skulle ha en, tror vi provade alla bilstolar som fanns i affärer o den enda som gick in var en britax hiway

• hannis

Britax Hiway är den minsta tror jag och den som brukar passa i de allra flesta bilar.

• Idah84

Tack för alla svaren! Vi får helt enkelt kolla runt o jämföra o se vad vi kommer fram till. Tyvärr kan vi inte byta bil heller annars kunde ju det va ett alternativ. Vi letar vidare :)

• Cocco

acta graco duoflex dessutom väldigt lättmonterad

• cicci85
    Cocco skrev 2011-04-30 19:46:30 följande:
    acta graco duoflex dessutom väldigt lättmonterad
    Men det är ju en av de stolarna som tar mest plats av alla... Förvånad
  • Thursday
    Idah84 skrev 2011-04-30 19:18:21 följande:
    Tack för alla svaren! Vi får helt enkelt kolla runt o jämföra o se vad vi kommer fram till. Tyvärr kan vi inte byta bil heller annars kunde ju det va ett alternativ. Vi letar vidare :)
    Har ni någon typ Babyproffsen i härheten? Vi var hos dem och då hade de "visningsex" som de gick med ut och testade direkt i vår bil så vi kunde jämföra?
  • Cecci78
    vackerkvinna skrev 2011-09-23 19:34:15 följande:
    Hej, jag tänkte köpa en sån här fast jag vill veta om någon kan ge mig bättre tips?
    www.lossa.se/Annons.aspx?id=800
    den är väl bara godkänd till 18 kg, de har skrivit 25 i annonsen?
  • cicci85
    Cecci78 skrev 2011-09-23 23:01:39 följande:
    den är väl bara godkänd till 18 kg, de har skrivit 25 i annonsen?

Den var T-godkänd till 25 kg, men eftersom det godkännandet inte gäller längre är den bara godkänd till 18 kg!
Svar på tråden Tips på "mindre" bilstol!