• lilla mej

ni med barn runt 3 ar vad vag de?

Hej jag vantar mitt andra barn i juli och letar nu efter en extravagn (dubbel) som jag kan ha bada barnen i, men de jag tittat pa ar det max vikt pa barnet att vara 15kg. Min dotter ar snart 2 och vager ca 12-13kg nu ( har inte vagt henne sen 1,5 ar) sa da kommer hon ju bli for tung eller?? jag vill inte slanga ut massor av pengar pa denna vagnen eftersom jag redan har en bra vagn till bebisen, men ibland kan det vara bara att ha till bada 2. Den ska vara liten och latt att falla ihop och lagga in i blien utan krangel, sa det verkar bli en typ sulkistuk dubbelvagn. Sa jag bara undrar hur mycket vager en 3aring ungefarligen? for jag kan tanka mig att hon bara kommer aka vagn i nagot ar till...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-30 14:20
    vager de...ska det sta i rubriken givetvis..

• Svar på tråden ni med barn runt 3 ar vad vag de?
  • Eber

Vår tjej väger 15kg som är nästan 3 år..
    Kan verkligen rekommendera babyjogger city select, älskar den vagnen :) Tror den klarar 16kg per sittdel

• Nyfiken gul

varierar väl från barn till barn förstås och hur mycket man anser sig använder vagnen men vår 3-åring åker vagn högst 1 gång i veckan - oftast ännu mer sällan. Han går helst själv även när vi har vagnen med oss ut.

Kanske du ska satsa på en ståbräda bara?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • lilla mej
    Nyfiken gul skrev 2011-04-30 14:14:58 följande:
    varierar väl från barn till barn förstås och hur mycket man anser sig använder vagnen men vår 3-åring åker vagn högst 1 gång i veckan - oftast ännu mer sällan. Han går helst själv även när vi har vagnen med oss ut.

Kanske du ska satsa på en ståbräda bara?
    jo fast nu ar hon bara 22 mander sa jag tankte kopa en extra vagn och ha i nagot ar eller sa ( for jag tror inte heller hon vill sitta i vagn om nagot ar), for hon sover tex fortfarande middag osv och vi ar ofta ute heldagar sa det vore skont att ha en de dagarna, aven om det bara blir nagon/ra ganger i veckan. 
  • TvåBusar

Äldsta sonen väger 15-15.5 kg och vi använder en babytravel dublin till honom och lillebror. Fungerar riktigt bra även om båda är vända från oss när vi är ute, där är det 18kg per sits som är rekomenderat.

• lilla mej

men den har flera delar va? da maste man tixa och joxa for att fa in den i bilen eller? Jag vill helst ha en som man faller ihop direkt utan att ta av delar osv... den ser valdigt stadig ut sa den ar sakert bra om man anvander den som enda vagn. Men skulle ju passa fint for vi bor i Dublin:)) 

• Eber

vår dotter åker inte vagn längre, och vår son har tyvärr avlidit, så vi ska sälja syskonvagnen... annars hade vi behållt den och inte använt syskondelen bara. eftersom det är en smidig vagn ;)

• lilla mej
    Eber skrev 2011-04-30 14:24:23 följande:
    vår dotter åker inte vagn längre, och vår son har tyvärr avlidit, så vi ska sälja syskonvagnen... annars hade vi behållt den och inte använt syskondelen bara. eftersom det är en smidig vagn ;)
    oj beklagar:( 

ja vi har redan en enkelvagn med liggdel och allt till bebisen som kommer anvandas mest tror jag. Det ar mest en enkel dubblevagn att ha vid vissa tillfallen vi letar efter. 
  • Eber
    lilla mej skrev 2011-04-30 14:27:00 följande:
    oj beklagar:( 

ja vi har redan en enkelvagn med liggdel och allt till bebisen som kommer anvandas mest tror jag. Det ar mest en enkel dubblevagn att ha vid vissa tillfallen vi letar efter. 
    Vet att även Acta Graco har en variant som inte kostar skjortan :) Men vet inte alls hur den är, men verkar smidig, bygger på längden, inte på bredden
  • lilla mej
    Eber skrev 2011-04-30 14:36:16 följande:
    Vet att även Acta Graco har en variant som inte kostar skjortan :) Men vet inte alls hur den är, men verkar smidig, bygger på längden, inte på bredden
    ja den har vi pa listan med...:) men tror den bara tar 15kg oxa
Svar på tråden ni med barn runt 3 ar vad vag de?