tessum skrev 2011-04-29 07:55:19 följande:
Slutade de tillverkas så tidigt?! Min syster köpte en i slutet av 08 på Barnens Hus så jag trodde att de var rätt nyligt de försvann.
Själv har jag också en från 04 som min sambos syskonbarn lånat.
Nåja, även om de är gamla så är livslängden på dem ca 10+ år, till skillnad från babyskydd som högst ska användas i fem år.
Det är en liten stol, passar för barn upp till ca2½ år (enligt mig)
Något positivt är att den är väldigt ombonad och passar de mindre barnen jättebra.
Jag kunde vinkla stolen medan barnet låg i den, men man fick dra ut bältet lite medan man bökade på med det.
Vi har varit väldigt nöjd med stolen, MEN eftersom man ändå behöver en större bakåtvänd stol senare så kan det vara lika bra att köpa en större modell på en gång.
Är den billig så slå till... jag skulle högst ha gett 500 för den om den var av sista modellen som tillverkades.
Barnens hus hade kampanjer där de sålde dem för 1295:- någon gång/år. Annars tror jag de kostade kring 1800-1900 i nypris.
Håller med om att den är mindre än andra stolar, men är ändå tvungen att kommentera att min tjej satt i den tills hon var nästan 6,5 år.
Vi har haft både freeway och twoway och jag gillar båda men har man barn som är lite mindre tills växten så är den stora fördelen att freewayen tar lite plats i bilen och ger bra benutrymme för barnet. Twoway har den stora fördelen att den är stor så barnet kan sitta i den länge. Väljer man till ett äldre barn och inte kan tänka sig att byta stol senare så hade jag tagit en Twoway.