• Rosa84

Å helt plötsligt har man fått ägglossning!!?

Tydligen så kan Pco-s hoppa igång av sig självt. Jag har haft diagnosen i fleraflera år. Men aldrig lyckats bli gravid. Har iofs aldig försökt heller, men har haft oskyddat regelbundet sex under de senaste 6 åren.

Har nu ett förhållande sedan lite mer än 1 år tillbaka. Vi har pratat om att börja i höst. Vi har anmält oss till fertilitetsteamet i staden vi bor i och väntar på svar ifrån dom så vi kan träffa dom.

Men häromnatten fick jag plågsamma smärtor i magen, åkte in till akuten och de skickade mej till gyn där läkaren kunde konstatera att jag hade ägglossning. Haha å det åkte jag till akuten för:. men jag har ju aldrig känt av sådan smärta innan.. hur kan jag veta :)

Höll på att börja lipa där i stolen medans hon körde runt med staven i muttan och förklarande pekade på skärmen och beskrev hur hon visste att det var ägglossning. Jag som alltid haft lika stora äggblåsor på äggstockarna hade nu istället flertalet små och en stor som hon menade på hade släppt ifrån sig ett ägg. Det var stort så det var orsaken till min smärta sa hon.

Jag testade med ägglossningstester för att dubbelchecka hennes uttalande. Och japp, fullt utslag på stickorna i tisdags. Galet ju.

Jag blir superglad och helt chockad. alltså kan kroppen få för sig att starta av sig självt med andra ord.

Det är ju supercoolt..

Är ni några fler som har upplevt detta? Fick ni någorlunda regelbunden mens efter ett tag? Blev ni spontant gravida utan hjälpmedel?

• Svar på tråden Å helt plötsligt har man fått ägglossning!!?
  • Cincy

Jag blev gravid spontant på första ägglossningen efter förlossningen med sonen (ca 10 månader efter förlossningen). Slutade i mf men efter det har jag fått mens igen en gång spontant. Nu trodde iofs inte jag och läkaren att allt skall rulla på naturligt så jag har börjat med Pergotimekurer nu, men blev "överstimulerad" med 3 st stora äggblåsor denna andra kuren. Funderar på att se om inte kroppen kanske kommer fungera normalt helt utan Pergotime istället...

Svar på tråden Å helt plötsligt har man fått ägglossning!!?