• ElleFors

Utomkvedshavandeskap i 4-5 månader!

Jag Fick ett + på min gravsticka i juni förra året.
    Blev väldigt glad av det, men samtidigt visste jag inte hur jag skulle göra för att jag och min sambo hade bara varit tillsamans en månad då.
    Käkade minipiller då och tydligen så var en av biverkningarna utomkvedshavandeskap.

Men efter att han hade sagt ganska tydligt att han inte ville ha barn nu så beslöt vi oss för att göra abort.
    Jag bokade tid och allt det där.
    Vi fick komma in på en kontroll ganska fort och då såg gyekologen att det var något på äggleden som visade att jag var gravid men att hon inte såg något foster.
    Så då trodde hon att det kunde röra sig om utomkvedshavandeskap.

Men efter att ha tagit blodprover och mätt hcg-halten så kunde dom slå fast vid att det inte var någon grav, jag ifrågesatte allt och dom trodde att det var en cysta som kommer ibland under mensen.

Månaderna gick och jag hade mens som vanligt.
    Fick lite ont i magen ibland men det gick över efter ett tag.

Sen i november brast det.
    Fick samma smärta i magen som tidigare fast 1000 gånger värre, for in til akuten.
    Kunde inte andas pga smärtan i magen.
    Hyperventilerade flera flera timmar.
    Tillslut så kom dom fram att jag hade inreblödningar så det blev en akut operation.
    Dom snittade upp mig vid buken och tömde ut 2 liter blod och tog bort ett foster från min äggled.

Då hade jag haft utomkvedhavandeskap sen juni.

Hellt sjukt hur det kan bli.
    Men min kropp hade gjort en egen abort, men fostret hade lyckats fastna ytters på äggleden.

Svar på tråden Utomkvedshavandeskap i 4-5 månader!