Vad gör man när en förälder stjäl kläder från en annan??
Jag är en bonusmamma som börjar tröttna på att min sambos ex (och dotterns mamma) tar kläder från oss som vi aldrig får tillbaka!!
Situationen ser ut så här: Mamman är arbetslös (och försöker inte få jobb utan festar hellre och skyller på psykisk ohälsa när det är bekvämt) hon har hela barnbidraget och handlar endast kläder till dottern på Emmaus och liknande. Om hon handlar kläder. Dottern fyller nu 3 år och mamman sätter på henne kläder i storlek 80. Både byxor och tröjor. Eller storlek 116. Dottern har storlek 104.Skor kommer i två storlekar för stora eller fodrade gumistövlar i augusti "dom hade inga andra och det är ju iaf gummistövlar!!" Med andra ord hon tycker inte att kläder är viktigt och tycker att vi bara klagar när dottern ser ut som om hon kommer från ett härbärge för hemlösa.
Problemet: Vi köper nya kläder till henne, inte speciellt dyra typ Lindex, HM osv. och dottern älskr fina klänningar och blir överlycklig! Vi lägger inte särskilt mycket på kläder men när vi har råd så köper vi till henne hellre än oss själva. I vintras fick vi köpa nya vinterkläder två gånger om (jacka, overall, termobyxor och skot) för att biomamman tog de kläder vi hade köpt och sa sedan att dom hade försvunnit på dagis. De hade dom inte för vi fick tillbaka dom för några veckor sedan slitna och smutsiga men nu behöver vi ju inte använda dom eftersom det är vår! Detta h'änder med alla fina kläder vi köper, de försvinner och sedan hittar hon dom inte och förstår inte varför det ska vara så noga!
Jag har försökt tänka att så länge de används av dottern så spelar det ju ingen roll, då vet vi ju att hon åtminstone har några fina kläder. Men sen blir jag irriterad eftersom jag vet att mamman lägger så mycket på sig själv och krogbesök och resor m.m Det Hur kan man som mamma inte bry sig om hur sitt barn ser ut??? Har någon annan det såhär??