Sambons dotter är ett monster
Var ska man börja?
Senaste 2 åren har varit fulla med situationer som "normala" människor aldrig tror de kan hamna i...men som uppenbarligen kan drabba "vem som helst".
Men, för att göra en mycket lång historia kort", så håller vi oss till senaste tidens händelser.
Min sambos dotter, 10 år, som är en söt och rar liten tjej (är väl de flesta barn gissar jag?) har plötsligt blivit ett monster.
Det är fel på allt!
Det ständiga svaret på alla frågor och tillsägelser (läs: packa din väska, städa ditt rum, borsta dina tänder o.s.v.) är Nej.
Hon stannar ute alldeles för länge, svär (kallar sin mamma för hora och jag är dum i huvudet), sätter sig själv i situationer som är rent av farliga, hotar och anklagar (senaste påhittet var att jag slagit henne).
Vet riktigt varför jag skriver detta eller om jag lagt det under rätt kategori. Är väl bara så att jag behöver få lite ur mig, prata om det och vända på det med folk som har något bra att säga...om ni finns?
Självklart tar vi alla stryk av det som händer, man har ont i magen hela tiden för man inte vet vad som ska komma härnäst. Tycker självklart synd om henne som förmodligen mår skitdåligt och tar ut det på oss alla omkring. Men tycker också synd om oss andra som inte kan förhålla oss till allt, man är ju liksom inte född med kunskaper om hur man ska handskas med sånt här.
Hon skrämmer de andra barnen och vår minsta börjar tro att det är så man ska vara mot varandra, vilket ofta leder till mindre kul situationer.
Vad ska man göra?