Hjälp mig!
Jag har sedan 2 år en söt om än ovanligt blyg och hämmad bonusdotter.
Vi hade riktigt mysigt ihop hon, jag, hennes pappa ända tills jag flyttade in hos dem. Då började krånglet och sedan vägrade hon att vara hos sin pappa mer än varannan helg. Skolan skickade dem till familjecentrum, sedan har hon varit hos oss 5 dagar varannan vecka men nu vill hon dra ner en dag igen. Det gör honom jätteledsen och jag känner att skulden ligger på mig.
Jag känner att min sambo har lutat sig tillbaka och betraktar numera mitt relationsbyggande med henne och väntar på att jag skall ordna det så att det blir som förr. Sedan "betygssätts" jag efter att hon skickats hem till mamma igen med "den här helgen gick ju ganska bra" eller med fullständig tystnad om det inte gått bra.
Pressen att vara ansvarig för att hon skall trivas hos oss gör att jag helt tappat glädjen över att hon kommer och jag vill bara dra en filt över mig och sova tills veckan är slut. det är ju inte så jag vill ha det!
Jag vill kunna återuppbygga min relation till henne genom att han tar ansvar för henne och jag kan få "följa med" på tåget till hon och jag står på stadig grund igen.
Bloggar sedan en tid tillbaka på livetskanslostormar.blogg.se
Jag behöver hjälp att hitta tillbaka till det som en gång var min underbara bonusfamilj.