• Lisen08

Fler som blivit överstimulerade av IVF-behandlingen?

Har precis blivit nästan återställd efter 10 v överstimulering efter vårt första IVF-försök.
    Fick vätska i buken och i ena lungan och sen ett virus i lungorna på det.
    Har varit riktigt sjuk och haft fruktansvärda smärtor. Var inlagd totalt i 15 dgr.

Sen fick jag ma i v 10+5. Genomgick sedan två skrapningar.

Fler som varit överstimulerade?

Hur gick det vid era ev kommande försök?

Någon som gjort ett sk uppskjutet ET?

Är livrädd för att drabbas av detta igen och vet inte hur jag ska våga mig på ett försök igen.

Även om jag får lägre doser med hormoner, så kan dom inte garantera att det int ehänder en gång till.

Erfarenheter?

• Svar på tråden Fler som blivit överstimulerade av IVF-behandlingen?
  • karet

En kompis till mig blev rejält överstimulerad och fick ligga på sjukhus ganska länge.
    De kunde inte medicinera henne för det visade sig att hon hade blivit gravid vid deras IVF.

• Cessan83

Jag blev med överstimulerad, tog tid att återhämta sig psykiskt och fysiskt. Ska prova nu försök 2 med Menopur istället så får vi se hur det går. Men denna gång vet jag mår jag dålig skiter jag i det långt innan  det e inte värt det att bli så dålig igen!

• Lisen08

Tack för era svar!

Jag körde den korta metoden och hade 13 ägg, så det var ju inte jättemånga direkt.

Jag fick övertimuleringen iom att jag blev gravid (embryot fäste) på dag 10 efter ET.

karet
    Finns det verkligen någon medicin mot överstimulering? Inte enligt alla läkare jag träffat iaf.

Den enda tillfälliga lösningen  är att tappa ur vätska i buken, men den brukar fyllas på igen.

Jag fick vätska och virus i lungan också, men slapp som tur var lungtappning.

Cessan83
    Var går ni någonstans? Vad är Menopur?

• Mathilde 82

Jag fick något som hette Norprolac från ET till testdag eftersom det fanns risk för överstimulering.  Den sänker proaklinnivån. Tyckte det kändes sådär halvbra eftersom läkaren sa; "det kan ha effekt". Mådde rejält illa varje kväll efter medicinen. Blev dock inte gravid så problemet löste sej på någon vecka.

• Cessan83

Vi tog Gonal F först gången, 25 äggblåsor . De avbröt mig då, då hade jag själv slutat spruta någon dag innan.  Menopur är annan behandling bara. Som de ger de som blir lätt överstimulerade.

• Cessan83

Glömde svara på var vi går .. i RMC Malmö

• Mathilde 82

Jag är lite nyfiken på om någon annan fått Norprolac vid risk för överstimulering. Kände mej lite som en försökskanin, ta det här så får vi se vad som händer!

• Lisen08

Känner inte till Norprolac. Ska fråga om det vid nästa besök, i juni ev.

Vi gör vårt ET av fryst embryo ev i juni. Fungerar inte det så blir det en ny omgång
    med korta metoden efter sommaren.

Fast då gör vi ett uppskjutet ET, dvs fryser alla ev embryon som har bra kvalitet och gör sedan ET månaden efter.

• Lisen08
    Cessan83 skrev 2011-04-27 21:56:04 följande:
    Vi tog Gonal F först gången, 25 äggblåsor . De avbröt mig då, då hade jag själv slutat spruta någon dag innan.  Menopur är annan behandling bara. Som de ger de som blir lätt överstimulerade.
    Ska lägga menopur på minnet, tack!
  • Isa83

Kikar in här o n frågar

Jag är på mitt andra ET nu och har sprutat i 8 dagar, 3:e sprutdagen började jag må lite illa och idag är det fruktansvärt! Mår illa, känner mig konstig (yr) i huvudet... Vad tror ni, kan jag vara påväg att bli överstimulerad, hur yttrade det sig på er?
    Har varit o tagit blodprov idag o det var "höga" värden så jag ska inte ta nån mer spruta o sen ta nytt blodprov imorn, men usch jag mår sämre nu ikväll :-/

Svar på tråden Fler som blivit överstimulerade av IVF-behandlingen?