• Anonym (Förbannat ex)

Ni med erfarenhet av steroider!!

Vart börjar man?!

Har ett barn på snart 6 månader med en fd missbrukar/alkholist han har varit drog/alkholfri så länge jag känt honom. Sammanlagt har han vart ren i 5 år, han har en missbrukarpersonlighet så han har bytt  till träning och musik nu.  Han har jobb och nyss lyckats ta körkort igen! Visst låter det som en solskens historia än så länge men nu till problemet!

Han gjorde slut för några veckor sedan, var med en annan tjej bara någon dag efter vilket dock fick honom att vakna till och inse at han ville leva med oss. Men så kom den eviga frågan upp igen om att han vill ta steroider vilket jag är totalt emot så jag sa nej ännu en gång. Då ställde han som krav att om vi skulle försöka igen så måste han få ta steroider, vilket jag sa nej till också så nu är det helt över.

Jag vet att han kommer börja ta dom vilken dag som helst och är orolig för hur han komme reagera på dom, så ni som har tagit vart uppe i dom som tagit dom hur förändrades du/den personen?

Är rädd för att han kommer spåra ur totlat pga att han är ganska agressiv som det är och har otroligt kort stubin när det gäller vårat barn och mig. Kommer jag våga ha något med han och göra och främst av allt ska jag låta han träffa sitt barn?

Känne rmig så otroligt maktlös och ledsen över att jag vlt en sådan person som pappa till mitt barn..

För övrigt så utreds han för asperger, vilket han förmodligen kommer diagnostiseras.

Snälla alla erfarenheter ni har dela med er!

• Svar på tråden Ni med erfarenhet av steroider!!
  • Anonym

Ursäkta formuleringarna och stavfelen, hoppas det går att läsa ändå...

• Anonym

Hej

Jag använde steorider under en längre tid och i mitt fall så blev jag mycket gladare under tiden som jag använde steoriderna.. Men visst som du säger att humöret blir blir som det varit innan fast reaktionerna blir 10 ggr värre.. tex som det blir i vissa fall när man druckit alkohol.

När jag senare la av med steoriderna så hanmnade jag i en deprission som vara såpass länge att jag kontakta sjukvården för att få hjälp med det..
    Detta är väl bara en del av de som hände under denna tiden.
    Men är han missbrukare så kommer han troligen byta ut sitt alkohol/narkotika missbruk mot ett steorid missbruk.

Fråga gärna de saker du vill om det så skall jag försöka svara så gott som det går.

• Anonym (Förbannat ex)

Hej :)

Tack för att du svarade!

Kan ju vara lite svårt att jämföra dig med mitt ex då eftersom ni verkar vara helt olika som person..

Kände du någon annan som var lite mer som mitt ex som brukade steroider?

Lät inge bra att du fick en sån djup deprission, för han har ju redan svårt med sådant då han förmodligen har asperger :/

VAr det svårt att sluta då du bestämde dig för det?

Varför valde du att sluta?

Tack för att du tar dig tid :)

• Anonym

Jo det var ganska tungt att sluta kroppen hade ju mer eller mindre slutat producera testosteron i de mängder som den borde göra.
    JO det var ganska tungt jag var kroniskt trött och hade inte lust att göra något alls och svettades som satan om jag minns rätt.

Anledningen till att jag slutade var många.
    Bla. Potensproblem när jag inte hade intagit samma mängd som tidigare, Testo feber som varade längre och längre, Blev äcklad av att trycka in nålar i mig själv, Fick mycket frågor på jobbet, Började få verk i leder osv.

Under den tiden jag tränade som mest så vet jag ett par som hade lite taskigt förflutet och vissa av dom kändes som tidinställda bombe men man kunde aldrig ana när det skulle slå slint för dom, med det kan jag inte säga om det var pga. steorider eller andra saker.

Sen så måste man se skillnad på de olika steorider som finns på marknaden.
    Är dumt att säga så men det finns bra och dåliga steorider..

• Anonym (Förbannat ex)
    Anonym skrev 2011-04-26 22:21:49 följande:
    Jo det var ganska tungt att sluta kroppen hade ju mer eller mindre slutat producera testosteron i de mängder som den borde göra.
    JO det var ganska tungt jag var kroniskt trött och hade inte lust att göra något alls och svettades som satan om jag minns rätt.

Anledningen till att jag slutade var många.
    Bla. Potensproblem när jag inte hade intagit samma mängd som tidigare, Testo feber som varade längre och längre, Blev äcklad av att trycka in nålar i mig själv, Fick mycket frågor på jobbet, Började få verk i leder osv.

Under den tiden jag tränade som mest så vet jag ett par som hade lite taskigt förflutet och vissa av dom kändes som tidinställda bombe men man kunde aldrig ana när det skulle slå slint för dom, med det kan jag inte säga om det var pga. steorider eller andra saker.

Sen så måste man se skillnad på de olika steorider som finns på marknaden.
    Är dumt att säga så men det finns bra och dåliga steorider..
    Får jag fråga hur gammal du var då du började använda det? Hur länge höll du på?

Exet säger att han ska ta något annat då han ska sluta en kur som gör att testosteronet börjar produceras igen.

Jag vet att det finns mängder av olika preparat han hade tänkt börja med flera på en gång men har begränsat sig till ett var det sista jag hörde. Han har redan  fått hem kanyler så han kommer ju inte ändra sig :(

Vad var ditt mål med att börja ta steroider?

Du som vet vad du skriver om vad skulle du ha gjort i min situtaion?
  • Anonym (erfaren)

Om ditt ex redan har problem med aggressivitet, så kommer det säkert att påverka hans humör. Tyvärr så är detta ganska typisk att folk som redan har problem sedan tidigare skall utnyttja steroider. Fast detta betyder inte att just ditt ex skall få denna reaktion för aggressivitet från steroider är överdrivet.

Det finns en förskingsrapport som visar att det är ungefär 5% av steroid brukare som får ökad aggression, men de är oftast de som redan har problem med aggression och oftast i kombination med andra droger som narkotika eller alkohol.

En annan undersökning gjorda på kvinnor, där en del fick testosterone och en andra del fick bara vanlig olja injecerat. Men i stort sett alla upplevde ökad aggressivitet, vilket visar att bara för att testosteron har rykte om sig att ge aggressivitet så får folk ofta den uppfattningen, fast i verkligheten så stämmer det oftast inte.

Det finns mediciner som hjälper till att återhämta sig snabbare till normala nivåer. Normalt efter en kur, så tar den mellan 6 månader upp till 2-3 år för att få tillbaka normala värden. Men dessa mediciner så brukar återhämtningen gå snabbare. 

Steroid brukar som har hållit på länge utan uppehåll och ganska stora doser vänjer kroppen psykologisk att ha sådanna höga värden av testosterone. Så även om de flera år av ständigt kurande slutar och återfår sina normala nivåer. Så kan de uppleva att deras nivåer är låga, eftersom hjärnan har vant sig vid de höga värderna. 

Jag skulle kunna ge en del råd för honom för att miniera biverkningarna, men det får man inte göra här på FL. Så det är svårt att ge dig några bra svar tyvärr.

Om nu han skall börja med steroider eller fortsätta enligt hans planer så skall han aldrig dricka sig full eller ta narkotika under denna tid. Han och du måste vara medveten om att det är olagligt och riskerar att få razzia när som helst och polisen gör i dag lite hur dom vill. De behöver ingen speciell anledning till detta. Och att då razzia hemma är ju inte så skoj, är det en risk som du och han vill ta när ni har barn? 

I dag så räknas också dessa mediciner som hjälper till att återställa kroppens hormonivåer också som doping, även fast det inte har någon muskel uppbyggande effekter.

Sedan är det ju också bra om han inte tar flera steroider samtidigt, för det är lätt att doserna blir snabbt höga än om han skulle använda en steroid. 

• Anonym (gammalt ex)

Min fd pojkvän tog steroider i perioder.
    Han hade hållt på länge. En tid utan, och en tid på. Men han hade rätt hett temprament när han inte va på en kur och när han väl va på en så vart han rent utav sagt HEMSK! Allt va dåligt när det inte gällde träningen. Då va allt tipp topp.. Jag kunde knappt säga något i hans närhet utan att han brusa upp! Rätt obehagligt!
    Dessutom vart han, som tidigare skrivare säger, väldigt deprimerad när han gick av en kur och vart helt skum pga det ! Jobbade även på gymet som han tränade på och där va de flera st som tog anabola och de snacka ofta med varandra om hur deras sexlust först blev extrem, sedan kom aggretionerna osv..

Jag klarade inte av hans sätt och vara så jag lämnde honom tillslut och jag är glad att jag inte hade ett barn iblandat..

Jag kan tyvärr inte säga hur just din kille kommer bli på detta eftersom alla är olika! Men har han agg-problem redan innan en sådan kur så kommer han med all säkerhet bli värre på en kur :( Risken finns dessutom att han kommer missbruka steroiderna eftersom han har ett gammalt missbruk bakom säg...

Jag hoppas verkligen att han gör rätt resultat och INTE börjar, men han verkar ha bestämt sig..

• Undvik

Hej, min pojkvän.. ex pojkvän missbrukade anabola. Han började med en mildare variant och sedan tog han något mycket strakare. Hans var verkligen världens bästa människa utan, svartsjuk men aldrig aggressiv. Vi bråkade eller tjaffsade aldrig utan hade disskkutioner. När han väl började med det starka ökade hans sexlust enormt och hans humörsvägningar var läskiga. En kväll var vi små sura på varandra och träffades. Han hade druckit alkohol och var jätte ledsen, han grät en massor. Det slutade med att jag blev grovt misshandlad av honom, han säger att han inte minns något utan fick en blackout. Mitt under misshandeln vaknar han upp och går tillbaka till sin "vanliga" personlighet och förstår inte vad han gjort utan bara att han gjort något hemskt.

Det jag menar är att jag tycker du borde ta så långt avstånd från honom som möjligt om han väljer att ta steroider. Han utsätter både sig själv, dig och barnet i fara...

Den killen jag träffade han jag inte de minsta misstankarna om att han kunde göra något sådan över huvudtaget, och om du säger att han redan är aggressiv kan jag tänka mig att det blir 10 gånger värre.

• Anonym (B)

Det är bara ca 5% av alla som kurar som får problem med aggressivitet. Sköter man det rätt och är påläst kan det få allvarliga konsekvenser men det hör inte till vanligheterna. Men att kura idag är inte vad det var förr, oljorna är smutsigare och polisen blundar inte längre för det. Jag skulle inte ens gå på en lågdos testosteron.

• frappa

Många som nyttjar anabola, har problem med psyket på olika sätt.

Och en del av dessa problem kan förstärkas.

Speciellt om personen ifråga, inte känner någon tillfredsställelse att blivit stor.

Då en mycket stor frustration uppstår.

Alkohol är för denna grupp, nått som bör undvikas.

Då våldsamma beteende kan lockas fram.

Sen har även hobby steroidanvändaren och otrolig förmåga att överdosera steroiderna.

Vilket inte är bra på nått sätt.

• lul

Man blir inte aggressiv av steroider herregud, möjligtvis Decca Durabolin men tror inte många använder den, tvärtom så blir man väldigt lugn, sover bättre har man lätt att bli deprimerad kan det försvinna om man tar testosteron, hårdare erektioner med.

Svar på tråden Ni med erfarenhet av steroider!!