• kornett

Någon med Pco, boende i Småland och som försöker bli gravid, som vill följas åt?

Finns det någon i närheten av mig som skulle vilja bolla lite tankar här på FL? Jag har själv PCO  och har haft diagnosen sedan fyra år tillbaka. Längtar så efter barn men vägen dit är mycket krokigare än man anade. Har gjort 1 IVF och 1 FET som båda slutade i missfall. I maj/juni ska vi göra IVF 2. 

Vill gärna dela lite med & motgångar med någon som är i samma situation!
    Glad
  • Svar på tråden Någon med Pco, boende i Småland och som försöker bli gravid, som vill följas åt?
  • mörlin

jag bor i småland och vill mer än nåt annat bli grvid och få behålla pyret! fick tidigt mf för ca 2 veckor sen och nu idag har jag fått ny kur primolut-nor utskrivet å sen pergotime.. så jag hoppas verkligen de tar sig med en gång.. Tycker alla runtomkring mig blir gravida men inte vi inte...=(

fick diagnosen för ca 2 månader sen men har alltid haft oregelbunden mens så har ju misstänkt detta läge.. men usch så tråkigt at få det svart på vitt..=( har bara försökt få bebis sen årsskiftet mend e känns som en hel evighet..

Hoppas det tar sig för dig nu på andra försöket med ivf.. Håller tummarna!!=)

(har vi skrivit i nåt annat forum tillsammans?)

• kornett

Hej Mörlin!

Jag tycker också att vi skrivit i samma forum men kommer inte ihåg vilket.

Jag har också kört med Pergotime och Primolut då jag också har väldigt oregelbunden mens. Vet inte om den kimmit igång efter det senaste (och förhoppningsvis det sista) missfallet. Vet inte ens om jag har ÄL och det är frustrerande.

Tycker också att alla får barn hit och dit men att vi får kämpa för att få ett. Vi hoppas att det lyckas för oss båda!

Var i Småland bor du?

• mörlin

ja, verkligen alla får barn! ska börja med ny kur primolut-nor imorgon. hann inte äta upp hela kuren förra gången då jag +ade på 6e dagen. hade uppenbarligen haft äl helt av mig själv. som enligt min gyn sker max 3 gånger om året så va riktigt tråkigt att jag inte fick behålla de.. men nu e de VÅR tur! käner på mig att jag kommer få äl på 1a kuren med pergotime.. (vet att jag inte ska räkna med det men va fan;-P) vill ju så gära!!

Fick du inte äl av pergo eller va de att det inte fäste?

jag bor typ mellan kalmar och växjö.. var bor du?

• kornett

Det måste kännas bra att få ÄL. Själv  vet jag inte om jag hade ÄL vid pergotimekurerna eller om jag kan får det nu. Har försökt med Clearblues test men icke...Önskar att jag kunde veta om jag hade eller kan få ÄL!

Bor i Kalmar. Står på kö för att göra IVF 2 i Uppsala. Det blir en bit att åka men jag har hört så mycket gott om dem att det är värt all slit!

Hoppas det kommer gå bra för er nu!Glad

• Fridaj

Jag bor i Småland. Ska göra inseminering imorgon och har gått på diverse Pergotime kurer och sen Gonal-f sprutor o nu puregon sprutor. Har även fått ta äl sprutan ovitrelle denna gång med så nu hoppas jag de ska ta sig.

• kornett

Smulanj. Välkommen till den här tråden! Hur länge har ni försökt få barn? Var i Småland bor du?

Håller tummarna att det ska lyckas nu! Glad

• Fridaj

Vi har försökt snart i 2 år. Har PCO men jag har svarat riktigt bra på hormonsprutorna tycker gyn så det är ju skönt att höra. Jag bor i den lilla hålan Gnosjö. Sj då? Tack är lite nervös för det. Har ingen jag vet som gjort det.

• kornett

Smulanj: Vilka andra tester har ni gått igenom? Vi har inte gjort insemination men väl kurer med pergotime och n två IVF, som vi lyckades bli gravida med men som slutade i MF. Jag vet ingen som gjort insemination som har PCO men det går säkert jättebra om du svarat så bra! För mig tog det tid med Puregon inför första IVF.

Jag har också PCO oc bor i Kalmar.

• Fridaj

Jag har tagit olika kurer med Pergotime men de hände inget då med äggblåsorna. Så vi testade Gonal-f behandling med sprutor o de funkade men var för stor dos,så vi tog Puregon sprutor ist för man kunde ta mycket mindre doser med det. Så nu när jag har 2 fina äggblåsor så tyckte han vi skulle testa det ska in nu vid 11 idag. Usch stackare får hoppas det går vägen snart. Kram

• kornett

Smulanj: Hur har det gått idag? Kanske vi försöker med Pergotime nån mer gång i väntan på nästa IVF- Vi vet inte om det blir i juni eller augusti än.

Ha det bra

Svar på tråden Någon med Pco, boende i Småland och som försöker bli gravid, som vill följas åt?