• Newchans

Hur många missfall har ni drabbats av?

Hej på er.... har ännu en gång drabbats av ett missfall. mitt 8e missfall. Har fått en dotter mitt bland dessa.... men försöker nu med ett syskon. Hur orkar man kämpa vidare? Orkar man utsätta sig för detta igen?
    Har någon av er fått någon form av behandling för att minska risken för mf?
    alla ni som kämpar och drabbats av samma som mig - vill jag skänka all styrka!!!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många missfall har ni drabbats av?
  • Newchans
    lövet2 skrev 2011-04-25 21:55:34 följande:
    2 missfall och det var mer än nog.
    Förstår absolut, bara ett är en gigantisk förlust!!!
  • lördagsgodis

Jag har "bara" fått ett mf men har en väninna som haft flera och blivit behandlad med blodförtunnande med lyckat resultat två gånger.

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღEn prins & en prinsessaღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Sockerdricka

3 st varav det senaste var för ett år sedan i vecka 14... Födde dock en frisk flicka den 8 april! Har även en dotter född 2008...

• Newchans

menade inte bara på ett negativt sätt. menade att ett el hundra är ändå lika stor förlust!!!!

tack för det tipset!!!!

• monaco

Samma här. Två och det har varit jobbigt :(
    Har en dotter som gick hur lätt som helst att bli gravid då, nu vill vi ha ett syskon men det har blivit två mf nu på ett halvår drygt. Hoppas innerligt att det ska bli ett nytt försök snart som blir en baby... Styrkekramar till alla som får missfall!

• Newchans
    monaco skrev 2011-04-25 22:01:16 följande:
    Samma här. Två och det har varit jobbigt :(
    Har en dotter som gick hur lätt som helst att bli gravid då, nu vill vi ha ett syskon men det har blivit två mf nu på ett halvår drygt. Hoppas innerligt att det ska bli ett nytt försök snart som blir en baby... Styrkekramar till alla som får missfall!
    Ja vi får njuta av våra små döttrar!!! Håller tummarna för att ni får en ny liten bebis snart!!! styrkekramar till er!!
  • monaco

Tack :) Ja, min dotter har varit det största stödet, utan hennes vetskap såklart.

• Annica P

Har haft fem stycken nu efter en lyckad graviditet 2004. Mina och många andras behandlingar finns här: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html För min del har dock inget hjälpt än och jag har heller inget hopp kvar om att orsaken kommer att hittas och kunna åtgärdas. Otur eller immunförsvar beroende på vilken doktor som ger sin åsikt.

Svar på tråden Hur många missfall har ni drabbats av?