• mee79

Ska exet ha kontakt med HANS barn när det är slut?

Måste bara höra va ni, alla kloka mammor och pappor, tycker om detta.
    Min pojkvän som jag varit tillsammans med i 3 månader har ett par tvillingpojkar på 10 år, samt en 7 åring och en 6-åring..,tvillingarna bor hos honom på heltid, medan dom 2 yngre bor hos mamman.

Han och jag träffades ganska kort tid efter det tog slut med hans ex. Dom var tillsammans 1 år och 9 månader och under den tiden bodde hon tillsammans med pojkarna i ca 8 månader.
    Nu har hon och hennes syster börjat skicka brev till pojkarna till mammans adress samt ringa till dom när dom är hos sin mamma,och vill ha kontakt med dom?!
    Och mamman accepterar detta.

Jag tycker bara att om det är slut så får man väl acceptera det, och även att barnen inte längre är en del av ens liv. eller har jag fel? nu är jag inte ett känslokallt monster, det hade varit sin sak om hon bott med pojkarna i flera år, men det rör dig om några månader... och systern som skickat brev och säger sig sakna dom så mycket har träffat dom ca. 5 ggr i hela deras liv.

va tycker ni om detta?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska exet ha kontakt med HANS barn när det är slut?
  • Starkast

Det tycker jag är upp till barnen själva att avgöra. De kan ha haft en superfin kontakt och varför ska BARNEN drabbas?

• Cecese

Helt ok om exet och barnen vill det. Barnen ska dock inte tvingas till det men dom kanske har haft (och har fortfarande) bra kontakt med exet så då kan dom väl ha det efteråt också.

• Teyla Emmagan

Om barnen vill träffa henne så.

• cey

Självklart ska de få ha kontakt om barnen vill de. Barnen ska väl inte behöva lida ännu mer för att de vuxna inte kan hålla ihop sina relationer. 

• mee79
    tahira skrev 2011-04-23 17:37:34 följande:
    Förstår jag det rätt: Tvillingarna är exets barns halvsyskon på pappans sida?
    exet har inga barn alls.
  • Fru Kwasthilda

Först och främst så tycker jag inte att du har med det att göra. Det är bara pappan och mamman som har något att säga till om och om se tycker att det är bra/ok så är det det.

• tahira
    mee79 skrev 2011-04-23 17:51:46 följande:
    exet har inga barn alls.
    Okej.

Jag tycker att det är helt och hållet upp till personerna som är inblandade, det vill säga barnen och personen som vill träffa dem.
  • Starkast
    Fru Kwasthilda skrev 2011-04-23 17:52:52 följande:
    Först och främst så tycker jag inte att du har med det att göra. Det är bara pappan och mamman som har något att säga till om och om se tycker att det är bra/ok så är det det.
    Klart hon måste få ha en åsikt!
  • Nessie99

Jag kan förstå att du reagerar på det, eftersom du säkert helst vill gå in i ett familjeförhållande som är så okomplicerat som möjligt. Att vara ny flickvän till en flerbarnsförälder är ju redan det ganska mycket att hantera. Ovanpå det måste du nu förhålla dig till en mamma och dessutom en ex-flickvän och hennes syster! Jag kan inte annat än beklaga, du har ju gett dig in i förhållandet innan allt har lagt sig ordentligt. Har du inte redan flyttat in, råder jag dig starkt att vänta med det, tills du har fått bättre koll på läget.
    Vad gäller barnen, håll dig utanför är mitt råd. Bara för att de möjligtvis har en bra relation med exet, avgör inte hur de kommer att känna för dig. Tänk på barnens bästa, i första hand.

Svar på tråden Ska exet ha kontakt med HANS barn när det är slut?