• Agnes81

Graviditetsintyg - vad står det i era?

Befinner mig utomlands och ska skicka in ett graviditetsintyg till migrationsverket för min mans uppehållstillståndsansökan. Tänkte höra med er som har fått graviditetsintyg från era barnmorskor, vad står det i dem? Hur många veckor ni är gravida, när ni beräknas föda, om gravidieteten anses riskfri eller normal? Något mer? Överkurs att bifoga ultraljudsbilder?

Hur identifieras läkaren/barnmorskan ifråga? Jag tänkte be min läkare skriva adress, namn och telefonummer samt försöka få det hela på sjukhusets brevpapper..

Tacksam för alla svar som kan göra det klarare.. så att jag inte får något klagomål på intyget från ambassaden/migrationsverket.

Jag tror tyvärr inte att min läkare är så van att utfärda graviditetsintyg i ett sådant här ärende. Så det gäller att jag är påläst och kan påpeka om något fattas.. Tack på förhand!

• Svar på tråden Graviditetsintyg - vad står det i era?
  • Rundabullar

Hoppas att det har löst sig redan, men i mitt intyg står det bara typ " härmed intygas att Mitt Fullstädndiga Namn är gravid i v XX enligt ultraljud den xx.xx.xxxx. Graviditeten är normal, beräknad förlossning xx.xx.xxxx"

Intygas av: och så läkarens underskrift och stämpel.

Stämpel är viktigt, be om 2orginal för säkerhets skull när du en gång får ett intyg! Och be en läkare skriva det, utomlands är det inte så vanligt att man går till barnmorska.

De är nog inte intresserade av UL-bilder.

Lycka till med pappersarbetet! 

Svar på tråden Graviditetsintyg - vad står det i era?