Kan man bli nekad att läsa på komvux???
Hej!
Jag läste ekonomisk på gymnasiet och vill nu läsa in naturämnen för att få behörighet att läsa på universitetet. Har skickat in en ansökan om att läsa fysik och kemi på distans på en större ort eftersom min hemkommun inte har dessa kurser. Pratade idag med en studievägledare som sa att beslut tas varje år i maj och november för kommande termin och man kan tydligen få avslag??? Jag ville börja läsa förra veckan och när jag inte hört nåt så ringde jag alltså... Ville läsa via centralortens gymnasium där dessa komvuxkurser finns på distans men nu säger studievägledaren att de upphandlar kurser från ett annat ställe och då får man hem "lab-lådor"!!!!?!?! Kan man alltså bli nekad att läsa på komvux? Jag vill som sagt bara komplettera med ämnen som jag inte hade på gymnasiet så det är ju inte frågan om att jag behöver läsa in hela gymnasiet för att jag skolkade mig igenom för då skulle man ju kunna se det som att kommunen får betala för mig två gånger? Vet att kurserna jag vill läsa finns som naturvetenskapligt basår på universitetsnivå men tror och hoppas att det passar mig bättre att läsa via komvux. Någon som alltså vet att man kan få avslag på sökta kurser?