• malinelliot

1:a natten utan mat....

Hej!
    Efter att ha varit vid BVC i går och fått order om att ta bort nattmålet för vår 3månaders så har vi överlevt 1:a natten.
    Hon är ett litet matvrak och låg tydligen på översta kurvan så BVC tyckte att det var dags att dra ner...
    Känns väl si så där...

Hur och när äter era bebisar runt 3månader?

• Svar på tråden 1:a natten utan mat....
  • c00kie

Min lilla är 11 veckor gammal och äter varannan - var tredje timme under dagen och sedan mellan 1 och 3 gånger på natten, det är lite olika från dag till dag. Ibland sover hon lite längre tid på dagtid och missar något mål..
    Men vad gör man då när dom vaknar och är hungriga på natten?

• malinelliot

I natt har hon fått tagit nappen och det har faktiskt funkat bra, så jag hoppas det håller i sig...

• La Lola

Bebisen är 3 mån o BVC säger åt er att banta ungen?!

Mina har vid 3 mån ålder ätit på nätterna.
    Flera gånger.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Mariohn

Eh?  Byt BVC. Det är helt onormalt att neka en så liten mat. De kan inte vara feta när de är så små barn. Runda bebisar är friska bebisar!

• dripdrop

Oj. Om bebisen verkligen är hungrig måste den ju få mat! Men visst, om den bara vaknar av vana o är nöjd med nappen är väl det bra...

• dripdrop

Glömde svara. Min dotter slutade med nattmål självmant kring 2 mån. Ammas.

• thegoddess

Ts skriver ju att tösen ligger på översta kurvan så det går ju ingen nöd på henne. det är ingen bantning. Tar hon nappen och somnar är hon nog inte hungrig va.

Så skönt att hon nöjde sig med nappen. Här äts det på natten än men min tjej är 4 mån och somnar 19 för natten och sover till 2. Mat och sen sova till 6. Hon ligger på mittkurvan så jag fortsätter ge henne det målet på natten

• La Lola
    thegoddess skrev 2011-04-21 07:34:59 följande:
    Ts skriver ju att tösen ligger på översta kurvan så det går ju ingen nöd på henne. det är ingen bantning. Tar hon nappen och somnar är hon nog inte hungrig va.

Så skönt att hon nöjde sig med nappen. Här äts det på natten än men min tjej är 4 mån och somnar 19 för natten och sover till 2. Mat och sen sova till 6. Hon ligger på mittkurvan så jag fortsätter ge henne det målet på natten
    Vsrför skulle hon inte kunna vara hungrig?
  • malinelliot

Ja hon verkar ju klara sig på nappen. Men gud vad förvånad jag blev när sambon kom hem o sa att vi skulle dra ner på hennes mat. Hon lider verkliigen ingen nöd, men har ju alltid fått höra att bebisar inte kan äta för mkt... Men så är det tydligen inte längre..

• La Lola
    malinelliot skrev 2011-04-21 07:41:37 följande:
    Ja hon verkar ju klara sig på nappen. Men gud vad förvånad jag blev när sambon kom hem o sa att vi skulle dra ner på hennes mat. Hon lider verkliigen ingen nöd, men har ju alltid fått höra att bebisar inte kan äta för mkt... Men så är det tydligen inte längre..
    Det är rent skitsnack från BVC.
Svar på tråden 1:a natten utan mat....