• LABC

PCOS - drömmen om täta barn....

Hej!!!

Innan min älskade pojke (3år) kom till världen va allt normalt i kroppen....
    Nu känns allt värdelöst då man alltid drömde om att få barn tätt inpå...

Någon annan som oxå hade de "normalt" innan första barnet??? å sen förändrades de??

Jag kan nästa bli avis när folk runtomkring blir gravida hit å dit....vänner grannar arbetskamrater mfl....

hur upplever ni??

• Svar på tråden PCOS - drömmen om täta barn....
  • challis777

Har du alltså fått PCO konstaterad efter sonen föddes? Har du fått någon hjälp? Pergotime tex?

Jag har PCO. Första barnen kom med hjälp av IVF. Andra barnet kom med hjälp av pergotime, nu är jag gravid spontant. Så om du har PCO så har du goda chanser att bli gravid igen, lycka till!

• LABC

ja jag har fått PCOS konstanterat efter födslen..hjälp e på väg nu :)

• challis777

Jag vet inte hur mycket du har fått höra av din läkare, men min läkare har berättat att vi med PCO har bra äggkvalitet, och den blir bara bättre med åren. Därför är det många kvinnor med PCO som blir mammor senare i livet.
    Sen är det tydligen vanligt att vi som har ett barn har fått kroppen att förstå att en graviditet är något normalt, så kroppen har lättare att bli gravid igen.

Så jag tror att du har väldigt goda chanser att bli gravid igen, kanske bara  med hormoner

Berätta gärna hur det går för dig sen!

Svar på tråden PCOS - drömmen om täta barn....