• Evelina

LSS

Hej vad får ni för stöd ifrån LSS. Eller stöd rent allmänt för era barn som är Autistiska?
     Erfarenhet av IBT,får ni det och hur länge fick ni veta att få det? Får ni föräldrar samtalstöd?
     Känner ni föräldrar ensamma och lite utanför att ni inte har barn som är som alla andra?
    Vilka autistiska symtom visar ditt barn?
     Skriv gärna och berätta om hur ni har det.
    Undrar en mamma med en autistisk pojke.

• Svar på tråden LSS
  • Familjen01
    Jag har LSS m.m.
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
  • Carrro1982

Jag får stöd av LSS och måste verkligen säga att jag är jättetacksam över detta. 

Jag har tandläkarkort, vilket gör att jag får mycket billigare tandvård. Det kostar som mest ca. 150 kr.

Jag kommer att få en kurator att tala med på vuxenhab. Jag har en godeman och en kontaktperson. jag är på ett dagcenter, och alla dessa saker har jag fått via LSS och vuxenhab.  Glad

Dock har jag inte autism, utan lindrig utvecklingsstörning.  Men jag tror absolut att människor med autism kan få samma stöd som jag får. 

• NellyNelly
    Jag får stöd av LSS och måste verkligen säga att jag är jättetacksam över detta.
    Jag har tandläkarkort, vilket gör att jag får mycket billigare tandvård. Det kostar som mest ca. 150 kr.
    Jag kommer att få en kurator att tala med på vuxenhab. Jag har en godeman och en kontaktperson. jag är på ett dagcenter, och alla dessa saker har jag fått via LSS och vuxenhab.  Glad
    Dock har jag inte autism, utan lindrig utvecklingsstörning.  Men jag tror absolut att människor med autism kan få samma stöd som jag får.
Svar på tråden LSS