• 82jossi

Min lilla älskling....

Min lilla sötnos, min dotter, mitt allt.. Hjälp, vad ska jag göra???? Hon har börjat nypa andra på dagis, på kinderna mest =( Mår jätte dåligt över det... Har pratat allvar med henne, men hon är bara 2år och jag har berättat att det är fel, att man inte får nypa andra osv. men vad ska jag göra om det fortsätter? Tänk om andra föräldrar börjar se snett på oss, och inte tycker om oss längre??? =( Mår jätte dåligt över detta! Hon menar ju inge illa, utan när hon blir uppe i varv så kan hon göra så på dagis =/ Hon är verkligen mitt allt!

Är det normalt att barn nyps??

• Svar på tråden Min lilla älskling....
  • Trivelina

Finns bitbarn oxå ... finns de vilka rivs... Personalen får helt enkelt ha extraöga på henne och varje gång man ser att hon gör eller är på väg att göra, så bryter man beteendet.

• Cia o krabaten

Min lilla tjej bets när hon var ca 2 år och det var hemskt
    Vi var verkligen noga med uppfostran och tyckte inte alls om andra "bråkiga" barn och sedan kommer personalen och säger att VÅR tjej gjorde så! Som alltid var så snäll och försynt.
    De var dock bra att ha att göra med, vi samarbetade och markerade direkt att det inte var ok, både hemma och på fsk, och efter några veckor så slutade hon i takt med att talet ökade.

Fasade för hur lillebror skulle bli runt 2 då han alltid varit en galning och fysisk och så, sen med talet, men han blev inget värre än vanligt som tur var

Prata med fsk om hur ni ska hantera det tillsammans, på fsk är det ju faktiskt personalen som har ansvar för att dottern inte gör illa andra, ni kan ju inte vara där med henne!
    Lycka till!

• Sar

Det är väl vanligt förekommande med små barn. Då språket inte räcker till går det till handgripligheter istället (kan faktiskt vara kärleksförklaringar också, med bitning s.k. "lovebites"). Visa hur man ska klappa fint, ta tag i hennes hand och stryk på kinden hon velat nypa. Sedan pratar ni med personalen så de kan försöka punktmarkera.
    Det kommer med all säkerhet att gå över så var inte orolig.

• Trivelina
    Skrikandes MIna är 10 snart och nu har de börjat med att knuffas... Jä**a ungj****r!!! Killen ger liten puff, tjejen ger igen så att han dimper i backen och han tar o gör någon form av nackgrepp som killarna sinsimellan gör... Har god lust att sätta dem båda överknät och ge dem en rejäl.......
  • Tuffen

Jag har haft motsatt problem. En flicka på sonens dagis slog, rev och nöp honom i princip varje dag. Fröknarna gjorde vad de kunde, men problemet fortsatte. Till slut fick vi nog och sa till sonen att 'nästa gång hon ger sig på dig så slår du till henne', vilket han också gjorde. Ordentligt. Problemet upphörde omedelbart, och varken förälder eller personal sa något mer om saken.

Svar på tråden Min lilla älskling....