• Isalel

Påskfest på förskolan - vad klär man ut barnen till?

Påskfest på barnens förskola på onsdag och då skrev dom att vi ser framemot massa påskharar, påskkärringar och något mer.
    Men vad klär ni ut era barn till och i VAD?
    Om dom inte ska vara påskkärringar,  vad klär man ut dom i då? Tänkte något enkelt som går att ta bort/av under dagen eftersom festen bara varar mellan 10-11 och barnen är där till kl 15...Vill helst inte köpa något nytt plagg bara för det så alla ekonomiska tips är välkomna :)

• Svar på tråden Påskfest på förskolan - vad klär man ut barnen till?
  • Labolina3

här blir det påskkärring o det är ju lätt kjol förkläde o sjalett.....röda kinder o fräknar

• Isalel

Med risk för att bli spetsad nu ;) min son har uttryckt att han inte vill vara påskkärring för det är bara tjejer som är det :P (Det har han fått från förskolan, inte mig :D)

• goabarn77

Hatt eller keps så är han påskgubbe... =)

• Miss Cee

Har precis samma problem! Har en liten på 1,5 år som ska ha något påskigt på sig på torsdag, men jag vet inte vad...

Om ni klär ut barnen till påskkärringar, målar ni dem i ansiktet då eller inte?
    Och hur klär ni en påskgubbe???

• 08Mars

Jag målar lite på kindena o lite fräknar

• pigglet

Påskkärring.
    *Röda kinder (läppstift eller rouge) med fräknar (maskara eller kajal).
    *hilka
    *ev. förkläde (eller skynke med skärp)

• Fruochmamma
    Isalel skrev 2011-04-18 21:11:45 följande:
    Med risk för att bli spetsad nu ;) min son har uttryckt att han inte vill vara påskkärring för det är bara tjejer som är det :P (Det har han fått från förskolan, inte mig :D)
    Haha underbart. Min 3,5 åring kommer förmodligen gå som påsk-Batman ;) om han ens vill bli utklädd.
    ღ♥ mamma + pappa + Ludvig + Carl ♥ღ
  • La Lola

Hedda ska vara påskkärring.
    Enkelt o lätt att fixa.

Ett gammalt förkläde har vi i gömmorna o "huckle" (som vi säger) också.
    Smink hade förskolan (annars hade jag bara tagit läppstift o kajal).

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • minipillan

Ett år var min son påskhare, då hade han en orangemössa med fjädrar på och orangeklädd och lite målad i ansiktet.
    Ett år var han påskgubbe med rutig skjorta, byxor, hängslen och en vit sommarhatt som vi sydde fast fjädrar och kycklingar på och så målade vi skägg och mustach plus fräknar :)

• Kazeer

Jag tillbringade hela helgen med att fundera ut olika alternativ på kläder för min son, när han skulle gå på förskolans påskfest idag. Det hela slutade med att han gick i helt vanliga kläder, eftersom han tvärvägrade att klä ut sig i morse När vi kom till förskolan visade det sig att flickorna var utklädda till påskkärringar och pojkarna inte var utklädda alls.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer
    Kazeer skrev 2011-04-19 13:29:56 följande:
    Jag tillbringade hela helgen med att fundera ut olika alternativ på kläder för min son, när han skulle gå på förskolans påskfest idag. Det hela slutade med att han gick i helt vanliga kläder, eftersom han tvärvägrade att klä ut sig i morse När vi kom till förskolan visade det sig att flickorna var utklädda till påskkärringar och pojkarna inte var utklädda alls.
    De alternativ som stötts och blötts under helgen var:

* påskkärring
    * påskgubbe
    * riddare
    * vårfinklädd
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Snöviolen

Påskkyckling. Måla ungen gul och en orange näsa. Sätt lite gula fjädrar i håret.

• Torelia

Min dotter vill gå som katt. Typ katten som sitter bak på påskkärringens kvast.

• 5by5

min dotter ville vara lucia. det hade hon lugnt kunnat få vara om jag hade vetat var luciakläderna befinner sig för tillfället. jag lyckades övertala henne att hon kunde vara lucia som hade klätt ut sig till påskkärring :D

• Suri

På förskolan där jag jobbar klädde alla barnen ut sig till påskkärringar, ja pojkarna med. De var så söta! Vi hade endast 7 barn dock på våra två avdelningar...

• bananflugekärlek

Tejpar fjädrar på sonens kläder och vips är han kyckling.

Svar på tråden Påskfest på förskolan - vad klär man ut barnen till?