Ofrivilligt barnlös i Eskilstuna?
Hej!
Jag och min sambo har försökt få barn i 7 år, vilket känns som en evighet. Vi har gjort 8 IVF-försök på Carl von Linné kliniken i Uppsala, men aldrig fått ett positivt graviditetstest:(
Det tär både på ekonomin och måendet och jag känner mig fruktansvärt ensam i situationen, då min sambo inte gärna vill prata om problemet för att det blir för jobbigt.
Jag har flera vänner som genomgått IVF-behandlingar, men samtliga har lyckats, det är liksom bara vi kvar, åren går och jag blir äldre.
Tänkte att det kanske finns någon mer i närheten av Eskilstuna som känner precis som jag, att det vore skönt att träffa någon i samma situation som förstår och som också känner sig oerhört ensam. Jag är inte ute efter att älta, älta och älta, men ibland när det är extra tungt önskar jag att jag kände någon som förstår utan att man behöver säga så mycket.
På vissa plan känner jag mig rätt trasig emellanåt, men jag tror ändå jag har rätt mycket att ge tillbaka:) Så hör av dig om du som jag skulle uppskatta någon att kanske ta en fika med, en promenad eller bara några stöttande ord via nätet...