• Chick

Citat för tatuering

Jag ska göra en tatuering med ett citat som jag faktiskt kan relatera till mig själv. Men hittar som inget jag fastnar för. Får gärna handla om att man är stark som människa och att man klarat av något tungt i livet. Har själv haft ett liv som varit väldigt svårt och inte alls mått speciellt bra, men jag har klarat det! Man lär sig att hantera motgångar bättre o bättre med åren tycker jag. 

Så är det nån av er som sitter på nåt bra citat att tatuera in så tipsa mig gärna!!

• Svar på tråden Citat för tatuering
  • Plantage

Spelar det någon roll vilket språk det ska vara?

Dum spiro, spero
  • Chick
    Plantage skrev 2011-04-16 20:11:45 följande:
    Spelar det någon roll vilket språk det ska vara?
    Nä egentligen inte. Bara texten inte är för lång då jag ska ha det på underarmen. 
  • Hugful80

Är du verkligen så stark som människa så du måste be anonyma personer om råd vad du ska pryda din kropp med resten av livet?

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Plantage
    Chick skrev 2011-04-16 20:13:43 följande:
    Nä egentligen inte. Bara texten inte är för lång då jag ska ha det på underarmen. 
    Hittade en, om den passar vet jag dock inte :)

*Livet är intressant.. I slutet blir dina största smärtor dina största styrkor
    Dum spiro, spero
  • tompatiger

Hittade en bra, iofs lite mer dikt...
    "morgonfisen ljuv som brisen,
    Kvällsprutten unken och rutten"

Kanske kan va något?

• Balahir
    Hugful80 skrev 2011-04-16 20:17:29 följande:
    Är du verkligen så stark som människa så du måste be anonyma personer om råd vad du ska pryda din kropp med resten av livet?
  • Ranbaxy

Nog för långt men jag gillar;

"Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain."

"Jag är inte okej, du är inte okej och det är okej"

• Kimona

Lite latin:

"per aspera ad astra" (genom svårigheter mot stjärnorna)

"disce pati" (lärdom att hålla ut)

"candor dat viribus alas" (Ärlighet ger vingar åt styrkan)

• Badanka79

jag har skrivet på min underarm, på finska .."Niin kauan kuin on elämää on toivoa" ..men översatt till svenska så är det " Så länge det finns liv  finns det hopp" 

• BönaWöna

Alis volat propriit. Latin för Flyga med egna vingar.

Svar på tråden Citat för tatuering