• Myggan01

Gravid, när sluta ni med progestoronet?

mia läkare säger att jag ska sluta efter min testdag, jag får ångest, tänk om det blir missfall, finns det någon lycklig ivf are som sluta med proggisarna vid testdagen och fortsatt vara gravid snälla skriv, känner mig rätt orolig

• Svar på tråden Gravid, när sluta ni med progestoronet?
  • Kelsson1

Jag slutade med progesteron på TD, som var för en vecka sedan på fredag. Haft spottings hela veckan o blod imorse. Var så orolig att jag höll på att dö så jag åkte till gynakuten o fick se ett litet hjärta ticka! Så än är jag gravid trots att jag slutat med progesteron!

• abovo

Jag slutade på TD och födde en liten tös. Hade liiiiiiiiite färgade flytningar under en dag cirka en vecka efter TD, annars inga blödningar.

Lycka till!

• Ladycocos

Enligt min klinik så ska man fortsätta fram till första VUL, ca 2-3 v efter TD

• Myggan01

Har slut vaggisar imorrn och ska prata en gång till med läkaren, men han lär säga samma sak, att lita på honom och kroppen. Jag gjorde den korta cykeln och fick ut 8 ägg, ett insatt och 3 till frysen. Han sa att det finns tillräckligt med gulkroppshormon att det är bara onödigt att ta längre. Börjar bli lite lugnare nu. tack för hoppen

• strössel

Jag har tagit progesteron till v 12, eftersom jag fick missfall på mina andra två ivf försök då jag slutade med progesteron efter TD.

• Myggan01

min läkare sa att blir det missfall beror det sällan på progestron halten utan att fostret inte utveckas. Märkligt att det är så olika bud. Ni nu som tar vaggisar en längre tid har ni en lång eller kort mens cykel? hur många ägg fick ni? korta eller långa metoden?

Svar på tråden Gravid, när sluta ni med progestoronet?