Vilken stol efter babyskyddet?
Måste verkligen köpa ny stol snart, men har ingen aning om vilken.
Vi har en ganska liten kombi, v50
Tacksam till den som orkar motivera sitt svar!
Måste verkligen köpa ny stol snart, men har ingen aning om vilken.
Vi har en ganska liten kombi, v50
Tacksam till den som orkar motivera sitt svar!
Tycker bra om vår stol, Maxi Cosi Mobi! Super...
Vi har maxicosi mobi riktigt nöjd, enkel att sätta i/ta ur barnet, lätt o spänna fast.
Vi skall oxå byta och funderar starkt på maxi cosin
Jag tycker att Hi-way sitter bäst i de flesta bilar. Maxi-cosi är högre, men tar oftast annars liten plats även den. Den har ju fördelen att den går att ändra lutningen på med barnet i.
Two-way är en jättebra stol som räcker länge, men som kanske inte är det optimala direkt efter babyskyddet. Den har inte så djupt sidoskydd och barnet hänger väldigt lätt åt sidorna eller framåt om det somnar.
svarade annat: Jag gillar vår Akta Graco cosmic comfort.
Den har bra sidoskydd för huvudet som flyttas upp allt eftersom barnet växer. Sittdynan är ställbar och har memoryfoam så det blir mjukt att sitta.
Jag har en Britax multi-tech som jag är väldigt nöjd med! Men har man den bak i v50 så sitter man riktigt dåligt i framsätet.
När jag skulle köpa stol valde jag mellan multitech, mobi och hiway. Besafe gick bort eftersom den bara är godkänd till 18 kg. Men har man ett väldigt litet barn skulle jag gärna köpa den.
Mobin tar ju stor plats så man sitter nog inte bra i fram med den heller. Hiway kan ta väldigt liten plats.
Ta gärna med en 4-6-åring och prova i bilbarnstolen när den är monterad i bilen, den ska ju räcka så länge som du inte vill köpa en större stol senare.
Har maxi cosi mobi och är jättenöjda. Den tar ganska liten plats och är bra som övergångsstol då man kan luta den lite som ett babyskydd. Sonen som är rätt stor sitter fortfarande väldigt bra i den (3½år). Vi har haft den i massor av olika bilar så den verkar passa i de flesta bilar pga sin smarta botten.
Akta Graco definitivt. De gör extra tuffa tester på sina stolar som de publicerar!
vi har en belogic från acta graco som vi är nöjda med. Plustestad upp till 25 kilo.
Maxi Cosi Mobi. Vi har den och är supernöjda. Sonen sitter bra i den, det är gott om plats och det allra bästa är att man enkelt kan luta den under bilkörning.