Ersättning nattetid för 3 veckors?
Efter snart 3 veckors gråt har jag idag varit i kontakt med barnmorskan ang amningen. (har självklart varit i kontakt med dom flera ggr under dessa tre veckor). Läget är som så... Amningen har varit otroligt tuff från dag 1, fel grepp, såriga, variga vårtor, smärta i brösten, gråt, en tuttgalen pojke osv. Vi har kämpat tillsammans, jag, sambon och sonen, vi har provat amningsnapp, han har fått napp för sitt sugbehov, han får äta så ofta han vill, jag har div salvor, krämer och kupor för att lindra besvären. Men i natt rann bägaren över... Amningen funkar äntligen på dagtid, men natten är hemsk. Vi får inga bra grepp, amningsnappen blir han galen på, sväljer mycket luft. Jag liggammar, jag sitter i sängen och ammar och jag sitter i soffan och ammar samtidigt som jag gråter för att det gör ont, han får fel grepp, för att vi båda är trötta, han gråter och skriker och så vidare... Nu till frågan... Barnmorskan idag sa att vi ska ge tillägg på kvällen och natten för detta är inte hållbart. Sonen mår dåligt för att jag mår dåligt. Hur har ni gjort? Hur mycket? Hur ofta? Hur har det gått då ert barn varit väldigt snuttiga? Vad har ni använt för ersättning och vilken flaska? BM sa något om en speciell flaska för tillägg? Snälla hjälp mig, ge mig lite råd och tips? Jag vill verkligen fortsätta amma men samtidigt måste vi hitta en bra balans för ingen i hushållet mår speciellt bra nu pga nätterna.