Vilken sorts flaska köper man nu?
När sonen föddes hade vi mam ultivent han gillade den. Har det kommit några andra nya, bra flaskor som gör att de inte få ont i magen? Dr brown vet jag, men finns det någon mer?
När sonen föddes hade vi mam ultivent han gillade den. Har det kommit några andra nya, bra flaskor som gör att de inte få ont i magen? Dr brown vet jag, men finns det någon mer?
dr brown e verkligen kanon!!!
Mam har en flaska kolik ngt heter den,finns i välsorterade mataffärer,kostar 59 om jag inte missminner mih
Just de; håller me labolina,dr brown är outstanding! Bästa flaskan vi haft,används fortf t välling
Vi har använt tommee tipee (eller hur de heter) vilka vi varit väldigt nöjda med. Vi köpte dem iofs mest för att jag delammade och de främjar en naturlig sugmetod. Men en bonus var att vårt barn fick i sig väldigt mkt mindre luft än med andra modeller. Nu använde vi iofs såna där droppar som tar bort bubblor också.
Vi började med Philips avent, mestadels för att vi har pumpen och pumpar direkt i flaskorna (här pumpar vi och kompletterar med ersättning). Men för ca två veckor sedan köpte vi Dr Browns flaskor, eftersom det är så mycket luftbubblor i ersättningen och vi är jättenöjda med de! Det är lätt att förirra sig i flaskdjungeln, men det är bara att prova sig fram..
Mams har vi & hade så även till 1.an - kanon & så även då man så småningom går över till välling!
mam ultivent (eller som de nu ibland även heter first bottle) är super. De har vi använt till båda barnen!