Blev ni annorlunda bemötta för att ni är unga?
Hej!
Jag tänkte höra med er unga mammor om ni märkte någon skillnad när ni var på mödravården för ultraljud, och även när ni var på förlossningen hur personalen var med er?
Behandlade dom er annorlunad just eftersom ni var unga och gravida?
Vet att de flesta barnmorskor, undersköterskor osv gör ett kanon jobb, men kan inte låta bli o tänka om de är några som kanske påpekar något eller på något sätt visar att "du är för ung" osv..
kan bara tänka när jag själv var på mödravården och skulle skaffa nytt preventivmedel, för ett bra tag sen, så använde jag inget skydd då och en barnmorska utbrister "men då kan du ju bli gravid och det är ju inte bra!!!" (dock använde jag kondom) men som om det vore det värsta som skulle kunna hända, tur att jag inte planerade barn då. På något sätt är de som om många barnmorskor tar förgivet att man inte vill ha barn o som om det vore något hemskt. Tycker de är tråkigt att dom säger så för tänk om man sitter där o faktiskt vill ha barn.
Men berätta gärna hur ni blev bemötta både på ultraljud av personalen, och på förlossningen? Just eftersom ni är unga? skriv gärna hur gammal du är också :) Själv är jag 20