• Cabron

Pergotimekurer, hur många behövdes för att ni skulle lyckas?

Jag är i mitten på min Pergokur och är nyfiken på hur många försök ni har gjort innan ni lyckades bli gravida, även hur många kurer ni är inne på nu utan att bli gravida.

Kommentera gärna om ni har kört enkel,dubbel eller trippel osv!

Tack!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pergotimekurer, hur många behövdes för att ni skulle lyckas?
  • Caranlachiel

Första gången krävdes två enkelkurer. Denna gången gick det på första försöket med enkelkur.

BF 20 november
  • Cabron
    Caranlachiel skrev 2011-04-11 12:36:23 följande:
    Första gången krävdes två enkelkurer. Denna gången gick det på första försöket med enkelkur.
    Så lite hopp finns alltså :)
  • Caranlachiel
    Cabron skrev 2011-04-11 13:02:18 följande:
    Så lite hopp finns alltså :)
    Absolut. Varför behöver du pergotime?
    BF 20 november
  • Cabron
    Caranlachiel skrev 2011-04-11 13:17:33 följande:
    Absolut. Varför behöver du pergotime?
    Jag har PCO och det fick jag reda på för ca 1 månad sen. Så detta kommer att bli mitt första barn, så jag vill att det ska ske NU :)
    I sommar har jag och sambon försökt i 2 år och det underlättar inte min otålighet :(
  • Caranlachiel
    Cabron skrev 2011-04-11 13:52:05 följande:
    Jag har PCO och det fick jag reda på för ca 1 månad sen. Så detta kommer att bli mitt första barn, så jag vill att det ska ske NU :)
    I sommar har jag och sambon försökt i 2 år och det underlättar inte min otålighet :(
    Jag har också PCO, fast en ganska mild form. Jag har mens varje månad som man ska, men bara ägglossning kanske 1-2 ggr om året. Förra gången jag blev gravid såg båda äggstockarna konstiga ut, denna gången var det bara den ena som hade ett konstigt utseende kvar så kanske var det därför det gick snabbare denna gången.

Lycka till hur som helst!
    BF 20 november
  • Cabron

Var just hos läkaren och största ägget var 8mm :( Så har inte mensen kommit innan 3 maj så ska jag ringa och jag ska börja direkt med Pergo dubbeldos och hoppa över primolut.Fungerar inte det blir det trippeldos. Frågade även läkaren om sprutorna som vissa tar och i min stad så får dom inte ge sprutorna :(( Utan då blir jag hänvisad till en IVF klinik i en grannstad 10 mil härifrån :'(

Känns väldigt hopplöst just nu bara :(

• Mumman
    Cabron skrev 2011-04-11 16:31:13 följande:
    Var just hos läkaren och största ägget var 8mm :( Så har inte mensen kommit innan 3 maj så ska jag ringa och jag ska börja direkt med Pergo dubbeldos och hoppa över primolut.Fungerar inte det blir det trippeldos. Frågade även läkaren om sprutorna som vissa tar och i min stad så får dom inte ge sprutorna :(( Utan då blir jag hänvisad till en IVF klinik i en grannstad 10 mil härifrån :'(

Känns väldigt hopplöst just nu bara :(
    Varför skulle du hoppa över primolut?

Konstigt att dom inte kör med sprutorna. Kanske är det bara IVF som gör det?

Förstår hur du känner dig... Jag känner mig riktigt less och förtvivlad jag med.
  • Cabron
    Mumman skrev 2011-04-11 19:42:19 följande:
    Varför skulle du hoppa över primolut?

Konstigt att dom inte kör med sprutorna. Kanske är det bara IVF som gör det?

Förstår hur du känner dig... Jag känner mig riktigt less och förtvivlad jag med.
    Han sa att man inte behöver framkalla mens varje gång :S
    Tydligen så hade sjukhuschefen bestämt att det skulle dom inte hålla på med av någon anledning :(

Något tips på hur man kan försöka se framåt och kanske nå positivt i det hela? :)
  • Mumman
    Cabron skrev 2011-04-12 10:41:42 följande:
    Han sa att man inte behöver framkalla mens varje gång :S
    Tydligen så hade sjukhuschefen bestämt att det skulle dom inte hålla på med av någon anledning :(

Något tips på hur man kan försöka se framåt och kanske nå positivt i det hela? :)
    Jaha, okej.Står visserligen så i beskrivningen man får med tabletterna också -"får man ingen mens kan tabletterna börja tas när som helst" så det är nog ingen fara.

Behöver också tips på att bli positiv i allt detta här, känns bara tungt och jobbigt att hålla på. Detta skulle ju vara något fint, någor positivt. Istället blir det bara massa väntan, måsten och besvikelser om och om igen.
Svar på tråden Pergotimekurer, hur många behövdes för att ni skulle lyckas?