Semper el Nan?
Hej.... har BF imorgon med mitt tredje barn... eftersom amningen krånglat med mina andra två vill jag vara på den säkra sidan o köpa hem ersättning... vilken ska jag köpa??? Semper el Nan????
Hej.... har BF imorgon med mitt tredje barn... eftersom amningen krånglat med mina andra två vill jag vara på den säkra sidan o köpa hem ersättning... vilken ska jag köpa??? Semper el Nan????
Semper
Nan skulle jag tagit. Fick det rekkomenderas av mitt BVC för den ska vara snällare mot magen.
Nan är bätter mot magen säger alla =) Men semper är oxå bra =)
nan helt klart
NAN!! Min dotter spottade ut semper... Fick också NAN rekommenderat från BVC.
För oss har NAN HA funkat toppen bra. Gav vår flicka (hon är 9 veckor nu? Baby semp lemolav de första veckorna men den gav henne problem med magen. Jättegasig, ont i magen och hon bajsade varannan till var tredje dag Sen bytte vi till NAN HA och vilken skillnad. Inte alls lika gasig, inte ont i magen och hon bajsar nästan varje dag
Givetvis är ju alla barn olika men det är vad som funkade för oss.
NAN!
Har testat alla semper och tösen bara skrek och sedan gick jag över till NAN och allt blev mycket bättre
Hade sempers till sonen och han har aldrig sagt ett ljud. Det är så individuellt
Jag skulle köpa Semper först, mest för att Nestlé är ett vidrigt företag. Funkar det inte så skulle jag först testa HIPP, sen i sista hand övergå till NAN. Vi gav Semper, aldrig några problem med magen eller liknande så det är väldigt individuellt.
På BB fick vi Semper och det började krångla direkt. Nan har fungerat relativt smärtfritt i jämförelse. Tycker att man måste prova sig fram. Välj Semper först och sen prova dig fram.
Rent näringsmässigt är de ju lika.
Vi testade NAN1 först då vi började ge tillägg, men då spydde dottern massor och vart gasig, sedan gick vi över till Babysemp och då slutade hon spy och har inte haft några magproblem alls. Jag föredrar att köpa Närproducerat också så det var bra att dottern gillade Sempers!! Men det verkar ju vara så olika vad som passar de små magarna bäst!
Vi hade semper första två veckorna, men vår lilla tjej blev jättegasig i magen av den, vilket försvann helt när vi bytte till NAN. Det är väl egentligen bara att prova sig fram.. :)
Sonen vägrade NAN och kräktes massor av det + att han hade ont i magen av det. Semper funkade däremot jättebra!
Jag va också imot nan från början just för att de är nestle, men eftersom min dotter va så känslig så klarade hon bara av nan. Köpte de sedan till sonen också när han kom, men en gång fick han semper men när ja kände hur äckligt de luktade när han kräktes semper så blev de bara nan hedan efter.