Sköta örhängen?
För ett par månader sedan så tog jag hål i öronen. De är nu helt läkta och jag har bytt från läkesmycket till ett vanligt. Jag fick bra råd om hur jag skulle sköta örhängena under läketiden men nu vet jag inte alls hur jag ska sköta dem.
Sist jag tog ut mina örhängen var en gång jag skulle duscha. Då såg jag att det var lite klet på ena örhänget. tvättade rent öronen i duschen och sedan hänget. När jag skulle stoppa i hänget igen så gick det inte och det började blöda när jag tryckte till lite. Fick be min sambo hjälpa mig att få igenom det. Tror egentligen att största anledningen till att jag inte fick igenom det var för att jag blev rädd, mesig som jag är. Nu i efterhand har jag inte haft några problem och det har inte gjort ont eller något sånt. Men jag vågar knappt ta ut hänget igen...
Hur ofta ska man ta ut hänget och rengöra? När kan man börja sova utan örhängena? Hur snabbt läker egentligen ett hål igen när det är såpass nygjort som mitt är? Notera att jag har haft i läkeörhängena så länge som jag skulle innan jag bytte. Så nu behöver jag råd över hur man sköter det nu.