Säkrare med bas till babyskydd?
Har idag akta graco logico S med bas till, upptäckte dock att varken bas eller babyskydd går att spänna fast i framsätet på vår Saab 9-5. Så nu blir det att placera tösen i baksätet, antar jag , för det tycks som att det inte finns något babyskydd som passar att använda fram (plus ger plats åt bakomvarande bilbarnstol)?
Basen tycks inte heller passa att placera i baksätet så just nu kör vi med endast babyskydd som sätts fast med bälte. Min fråga är nu vilket som är säkrast: att införskaffa Brios isofix-bas och istället klicka i babyskyddet i det eller köra med endast babyskyddet i bälte?
. Min sambo satte den också för löst, man måste göra så att man tynger ner basen med all sin kraft/vikt och spänner efter bältet och sedan snäpper fast det i basen. Enklare om man är två, men jag har gjort det på egen hand med. Problem kan vara om bältet har en sån där plastplutt på sig, men det brukar bli hårt nog ändå. När man spänner bilbarnstolar så brukar sätet tryckas ned markant faktiskt. Prova att rucka på den sedan, den ska kunna sitta helt stumt.