Jag gjorde en fransförlängning för 7 veckor sedan nu och är fortfarande rätt nöjd, har tappat en del fransar så klart men tursamt för mig verkar jag ha tappat dem jämt. Hur lång cykel man har innan man tappar måste vara väldigt individuellt, jag skulle uppskatta att jag har 60-70 % kvar av fransarna.
Det var första gången för mig. Mitt utgångsläge var att jag har ganska långa fransar med naturlig böj av mig själv, men de är så ljusa så de syns inte. Så här tyckte jag:
PÅ SALONGEN
Det var lite obehagligt när hon satte dit dem tyckte jag först, det skavde lite på något sätt och det kändes jobbigt att ligga helt still och blunda, men jag vande mig, det hela tog knappt 2 timmar. Tror hon använde syntetfransar 10 resp 12 mm och det var lagom på mig tycker jag, det syntes verkligen att jag hade fransar utan att se ut som lösögonfransar (tills nästa gång ska jag se till att använa flera olika längder, istället för bara 2 dock, tror det skulle se än mer naturligt ut).
ANVÄNDNING
Jag åkte direkt på solsemester och det var väldigt skönt att slippa tänka på smink! Jag hade fått veta att jag kunde sola och bada som vanligt men det kändes ändå bäst att undvika att doppa huvudet och även i duschen försöker jag undvika att de kommer vatten på dem (kanske därför de hållit så bra..?).
Jag fick med en liten borste som jag kammar till dem med lite då och då, speciellt på morgonen, då kan de spreta lite.
SMINK
I normala fall använder jag en hel del smink, foundation, fixar brynen, eyeliner. ögonskugga och självklart mascara. Nu är det iofs sommar så då slopar jag foundation och låter fräknarna synas
, brynen fixar jag som vanligt och jag använder mascara, dock endast på underfransarna, det är faktiskt nödvändigt tycker jag. Utan mascara på underfransarna ser det väldigt konstigt ut, men med så blir hela ögat fint liksom. Vill jag vara extra fin använder jag ögonskugga och eyeliner dock så är jag väldigt försiktig när jag ska sminka av mig, underfransarna är ju lätt fixade men till ögonlocken använder jag faktiskt tops med sminkborttagningsmedel, vilket har funkat bra för mig. Då kan jag undvika att komma när fransarna, så det är ett tips.
Ett problem som jag upplevt när jag har mascara på underfransarna är att de kan fastna i överfransarna, väldigt obehagligt, men lätt fixat genom att peta lite försiktigt på dem...
SLUTSATS
Jag kommer nog gå och fylla på, för det är väldigt skönt att slippa sminka mig så mycket på morgonen, känns fantastiskt skönt att liksom kunna vakna "snygg" för ärligt talat gör svarta, täta fransar verkligen mycket för ett trött ansikte... Dock så behöver jag mascara på underfransarna för att det inte ska se onaturligt ut.