• Niccipicci

Fransförlängning

Vill göra en sån här ögonfransförlängning där dom limmar en Frans i taget bredvid ens riktiga Frans. Ska tydligen hålla 6-8 veckor. Vill främst ha dessa för att slippa hålla på med mascara till vardags. Vad säger ni som gjort såna här? Håller dom så länge och blir det så pass så man inte behöver måla fransarna?

• Svar på tråden Fransförlängning
  • Otålig80

Hej!

Jag har såna fransar och är väldigt nöjd! Du behöver inte mascara! Men man måste fylla på efter ca 3-4 veckor, beror lite på hur fort dina fransar växer och ramlar av. Som du skriver så limmas dom ju på frans för frans, på dina egna fransar!
    Hon jag går hos är väldigt bra! Vart bor du någonstans?

MVH

• Otålig80

Oj, det var en bit ifrån Skrattande

Västra Götaland, mellan Trollhättan och Lidköping kan man säga. Väldigt nöjd med henne, men det är ju en bit ifrån dig tyvärr!

• lenas funderingar
    Otålig80 skrev 2011-04-08 10:15:54 följande:
    Hej!

Jag har såna fransar och är väldigt nöjd! Du behöver inte mascara! Men man måste fylla på efter ca 3-4 veckor, beror lite på hur fort dina fransar växer och ramlar av. Som du skriver så limmas dom ju på frans för frans, på dina egna fransar!
    Hon jag går hos är väldigt bra! Vart bor du någonstans?

MVH
    Hur blir det om man har ganska raka egna fransar o brukar böja med fransböjare? blir ens egna fransar slitna/förstörda av förlägningen? Har hört att det sliter på ens egna fransar så när man tar bort förlägningen har knappt nå fransar kvar..Vad kostar det o vad kostar återbesök var 3e vecka?
  • Otålig80

Man limmar en lösfrans på en egen frans. (Om man gör som jag, kanske finns andra metoder) Man tar aldrig bort lösfransen, den ramlar av när du tappar din egna frans som den är fastlimmad på. Det tar mellan 4-8 veckor för kroppen att byta ut ögonfransarna man har, så det är alltså väldigt olika hur ofta man behöver fylla på.
    Hon som gör mina tycker jag har lätta fransar att jobba med, och jag har rätt så raka. Det är mycket svårare att sätta på böjda fransar.
    Om man inte fyller på tycker man att ens egna fransar ser väldigt korta ut när de flesta lösfransarna försvunnit. Men att det skulle slita på ens egna kan jag inte tro, kroppen byter ju ut fransarna, så dom som växer ut är ju helt nya.
    Hon jag går hos tar 600kr första gången tror jag, sen runt 300kr för påfyllning. Beror lite på hur många fransar och så. Är nog betydligt dyrare i storstäderna, kan bli upp mot 2000kr har jag läst...

• shinybluestar

Hej, jag brukar ha såna fransar och är alltid nöjd! så skönt att slippa hålla på med mascara jämt.
    Hon i Luleå är duktig, nu vet jag inte om det är samma men min mamma gör fransar själv och hon brukar gå till en tjej i Luleå och göra sina fransar där.

• straw2008

Jag har gjort det ett tiotal gånger plus påfyllningar då...

Alltså det håller ALDRIG ALDRIG 8v, föreställ dig att alla dina fransar byts ut under 8v, då förstår du själv att du kanske har 3 lösfransar kvar i slutet på din 8v period.

Jag har varit tvungen att fylla på varannan vecka för att det ska vara fint. AJG tycker det kliar något fruktansvärt.Mina egna fransar är ganska ljusa så har du inte kolsvarta innan så färga de svarta annars ser man dina fransar mellan de förlängda liksom.

Skulle göra detta föralltid om jag var rik, det gör så otroligt mkt för ögonen, MEN då du tar bort de (jo du kommer tröttna på att fylla på, lovar) så har du typ INGET kvar av dina egna, de tar väldigt lång tid att återhämta sig tycker jag o som med nagelförlängning så kan jag tycka att jag faktiskt har fått permanenta skador på mina efna fransar.

Försök få tag på latisse i stället ?? Godkänt av läkemedelsverket o etiken i USA som garanterat ger dig fransar, googla :O) jag har precis fått tag i det o kört en vecka.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • JBC
    straw2008 skrev 2011-08-17 12:53:45 följande:
    Skulle göra detta föralltid om jag var rik, det gör så otroligt mkt för ögonen, MEN då du tar bort de (jo du kommer tröttna på att fylla på, lovar) så har du typ INGET kvar av dina egna, de tar väldigt lång tid att återhämta sig tycker jag o som med nagelförlängning så kan jag tycka att jag faktiskt har fått permanenta skador på mina efna fransar.

Försök få tag på latisse i stället ?? Godkänt av läkemedelsverket o etiken i USA som garanterat ger dig fransar, googla :O) jag har precis fått tag i det o kört en vecka.
    Om du får permanenta skador av nagelförläningar så gör den som gör du går hos fel!

Har förläningar (både frans och naglar:)) och fyller på varannan till var tredje vecka, då håller det sig snygg. Ingen mascara under tiden, kör bara med lite eyeliner vid undre fransranden, det räcker för mig. Men åtta veckor? Det skulle jag aldrig klara mig!
  • Elinsk

Om det kliar jättemycket som en skriver, och man inte har många egna fransar kvar när man tar bort lösfransarna så har som sagt den som gör förlängningen gjort fel. Det kan också vara så att man är känslig mot limmet; vissa är allergiska och då kan det klia och vara irriterat.

En fransförlängning som är proffesionellt gjord ska inte klia, inte göra ont och inte slita på de egna fransarna! Det finns otroligt många som utför felaktiga fransförlängningar och resultatet kan bli att i princip alla de egna fransarna förstörs! Otroligt tråkigt!

• englundmarielle

Jag rekommenderar definitivt fransförlängning. Har det själv och har haft det i över ett år. Jobbar med fransförlängning själv och har många återkommande kunder från förra året..Det sliter inte alls på dina egna fransar om du går till en Fransförlängare som gör det det på rätt sätt. Tyvärr finns det många andra metoder ute på marknaden som förstör fransförlängingsryktet. Ta en titt på vår sida på www.facebook.com/fransforlangning där finns mer information mm :)

Best regards, Marielle Englund

• Beya
    englundmarielle skrev 2011-11-26 17:49:22 följande:

Jag rekommenderar definitivt fransförlängning. Har det själv och har haft det i över ett år. Jobbar med fransförlängning själv och har många återkommande kunder från förra året..Det sliter inte alls på dina egna fransar om du går till en Fransförlängare som gör det det på rätt sätt. Tyvärr finns det många andra metoder ute på marknaden som förstör fransförlängingsryktet. Ta en titt på vår sida på www.facebook.com/fransforlangning där finns mer information mm :)

Best regards, Marielle Englund

Hur gör man om man bestämt sig för att ha en "paus" från förlängningen? vad händer om jag börjar måla mascara på dem? bryts de direkt då eller? och om jag vill använda kajal nu tills de är helt borta? har haft mina i knappt tre veckor.
  • essemia

Jag gjorde en fransförlängning för 7 veckor sedan nu och är fortfarande rätt nöjd, har tappat en del fransar så klart men tursamt för mig verkar jag ha tappat dem jämt. Hur lång cykel man har innan man tappar måste vara väldigt individuellt, jag skulle uppskatta att jag har 60-70 % kvar av fransarna.

Det var första gången för mig. Mitt utgångsläge var att jag har ganska långa fransar med naturlig böj av mig själv, men de är så ljusa så de syns inte. Så här tyckte jag:

PÅ SALONGEN
    Det var lite obehagligt när hon satte dit dem tyckte jag först, det skavde lite på något sätt och det kändes jobbigt att ligga helt still och blunda, men jag vande mig, det hela tog knappt 2 timmar. Tror hon använde syntetfransar 10 resp 12 mm och det var lagom på mig tycker jag, det syntes verkligen att jag hade fransar utan att se ut som lösögonfransar (tills nästa gång ska jag se till att använa flera olika längder, istället för bara 2 dock, tror det skulle se än mer naturligt ut).

ANVÄNDNING
    Jag åkte direkt på solsemester och det var väldigt skönt att slippa tänka på smink! Jag hade fått veta att jag kunde sola och bada som vanligt men det kändes ändå bäst att undvika att doppa huvudet och även i duschen försöker jag undvika att de kommer vatten på dem (kanske därför de hållit så bra..?).
    Jag fick med en liten borste som jag kammar till dem med lite då och då, speciellt på morgonen, då kan de spreta lite.

SMINK
    I normala fall använder jag en hel del smink, foundation, fixar brynen, eyeliner. ögonskugga och självklart mascara. Nu är det iofs sommar så då slopar jag foundation och låter fräknarna synas Glad, brynen fixar jag som vanligt och jag använder mascara, dock endast på underfransarna, det är faktiskt nödvändigt tycker jag. Utan mascara på underfransarna ser det väldigt konstigt ut, men med så blir hela ögat fint liksom. Vill jag vara extra fin använder jag ögonskugga och eyeliner dock så är jag väldigt försiktig när jag ska sminka av mig, underfransarna är ju lätt fixade men till ögonlocken använder jag faktiskt tops med sminkborttagningsmedel, vilket har funkat bra för mig. Då kan jag undvika att komma när fransarna, så det är ett tips.
    Ett problem som jag upplevt när jag har mascara på underfransarna är att de kan fastna i överfransarna, väldigt obehagligt, men lätt fixat genom att peta lite försiktigt på dem...

SLUTSATS
    Jag kommer nog gå och fylla på, för det är väldigt skönt att slippa sminka mig så mycket på morgonen, känns fantastiskt skönt att liksom kunna vakna "snygg" för ärligt talat gör svarta, täta fransar verkligen mycket för ett trött ansikte... Dock så behöver jag mascara på underfransarna för att det inte ska se onaturligt ut.

• Paulina P P
    straw2008 skrev 2011-08-17 12:53:45 följande:

Är det som Neulash? Neulash funkade väldigt bra för mig.
  • Beya

Nu är äntligen alla mina lösögonfransar borta! men det är faktiskt som de säger, mina egna har blivit minismå! inte för att jag jämför men det ser så konstigt ut för alla är jämnlånga o bara ngr mm

• caulsen

Har hört mycket dåligt om neulash, att det var lite farliga produkter. När ja köpte serum så kollade jag på läkemedelseverket och dem rekommenderade b.la en son hetter ilash, så den köpte ja och funkade suveränt. långa fransar på 2 veckor för ca 400-500kr. Bättre och billigare än förlängning samt höll väldigt länge... 

Svar på tråden Fransförlängning