Vill inte vänta mer på barn, hjälp! livet är orättvist :(
Hej alla där ute!
Jag och min sambo har försökt skaffa barn i tre år. Efter att vi blivit utredda och att man konstaterat att mina äggstockar slutat fungera (är för övrigt inte 30 fyllda), så står vi i kö till äggdonation.
Det känns väldigt sorgligt att vänta ytterligare 2 år, då väntetid i äggdonationskön är så pass lång, för att sedan kanske inte ha "turen" att lyckas bli gravida på de tre försök man har. När man har försökt så länge, och sedan fått reda på att det inte kommer att gå att skaffa "biologiska" barn så försvinner man lite för varje dag. Vi är säkert fler än man tror; så ni är nog (tyvärr) en del som känner igen er.
Eftersom vi inte har möjlighet att få donatorshjälp av någon av våra kvinnliga släktingar och vänner, pga för höga åldrar och en del andra problem, så sätter vi en del av det lilla hopp vi just nu har till att kanske kunna få kontakt med någon som funderar på att hjälpa någon i vår situation. Det skulle innebära att väntetiden på att få genomgå behandlingen kortas ner betydligt. Då vi helst inte vill känna till precis vem donatorn är, så önskar vi korsdonation. Korsdonation innebär att donatorn ger ägg till två par (inte oss som fått kontakt med doantorn), och att vi genom att ha bidragit med en donator då får chans att få ägg från en annan korsdonator.
Det är också så att man med korsdonation matchar den blivande mammans utséende med donatorns, för att barnet skall bli så likt mottagarparet som möjligt.
MER INFO om att bli äggdontaor: http://www.sahlgrenska.se/upload/SU/omrade_oss/reproduktionsmedicin/%c3%84ggdonatorinformation.pdf
Finns du som funderar på att donera ägg, och som inte bor alltför långt från Göteborg? I så fall får du väldigt gärna höra av dig till oss/mig; det vore en dröm :)
Lycka till till er alla som kämpar mot orättvisorna i livet :)!