• Summerlover

Har en fråga om min dotter på 4,5 år

... min äldsta dotter är en underbar tjej på alla sätt och vis. Har alltid varit super "enkel", duktig, lyssnat på oss, tidig med nästan allting.

Hade en trots period när hon var runt 2 år men den gick snabbt över, hade även en period då det var jobbigt att bli lämnad på dagis på morgonen när hon var strax under 3 år.
    Kan ju ha berott på att hon fick en lillasyster när hon var 2 år och 2 månader.

Men nu är det sååååå jobbigt i mammahjärtat!

Varje kväll säger hon att hon inte vill gå till förskolan. På morgonen ska hon ha hjälp att ta på sig kläderna, sedan går det oftast bra att gå vägen till förskolan men när vi kommer dit låser sig ngt. Hon blir blyg, ängslig, vill inte släppa mig. Idag grät hon floder och skrek att hon inte ville vara på förskolan utan hon ville vara med mig.

Förskolan ringde en halvtimme efter och sa att nu var hon glad som en lärka precis som det brukar låta, och hon ÄLSKAR sin förskola,

men hur ska man handskas med det på mornarna???????

• Svar på tråden Har en fråga om min dotter på 4,5 år
  • En bebis i magen

Fy så tråkigt. Jag vet precis hur det är, vi har det likadant just nu med vår tjej som är 3,5. Hon har varit svår i perioder och just nu är det värre än någonsin. Vi har en son som är snart 2 och det smittar ju av sig på honom också, så ibland är lämningarna rena kaoset. Jag har tyvärr inga tips utan vill bara att du ska veta att du är inte ensam om det. Hoppas att det snart blir bättre för er.

• Summerlover
    En bebis i magen skrev 2011-04-07 16:25:41 följande:
    Fy så tråkigt. Jag vet precis hur det är, vi har det likadant just nu med vår tjej som är 3,5. Hon har varit svår i perioder och just nu är det värre än någonsin. Vi har en son som är snart 2 och det smittar ju av sig på honom också, så ibland är lämningarna rena kaoset. Jag har tyvärr inga tips utan vill bara att du ska veta att du är inte ensam om det. Hoppas att det snart blir bättre för er.
    Skönt att man inte e ensam!!!
  • Svennis
    AmoreElin skrev 2011-04-09 10:59:59 följande:
    Skönt att man inte e ensam!!!
    Det är samma här. Har en son som fyller fyra år i morgon och sista månaden så har han gjort allt för att slippa förskolan. När jag pratat med personalen så är det precis som ovan, inga problem strax efter att jag/pappan har gått därifrån...

Har heller inga konkreta tips, ville bara trösta med att du inte är ensam
Svar på tråden Har en fråga om min dotter på 4,5 år