• Mamma till S

Växer inget?

Hej

En liten fråga bara, min lilla tös på snart 4 mån, går upp i vikt som hon ska och mår bra, är glad, sprallig och frisk o allt (:
    MEN dom 3 senaste gångerna när vi mätt henne så har det alltid stannat på 61.5 cm..
    Hur kommer det sig ? Ingen har sagt nått eller så på BVC men jag undrar ju lite varför det står still?

Nån mer som varit med om samma? (:

• Svar på tråden Växer inget?
  • La Lola

Kan bero på så enkla saker som att de inte mätt exakt likadant varje gång.....

Under hur lång tidsperiod rör sig dessa mätningar om?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kazeer

Enligt mätningarna på BVC skulle mitt andra barn inte ha vuxit alls på längden mellan åtta och tio månaders ålder. I vårt fall är jag (ganska) säker på att det beror på att mätningarna utförts på olika sätt, eftersom det är två olika personer som utfört mätningarna.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Göteborgsbruden

Samma med min son, en gång lyckades han till med ha krympt från en mätning till en annan Men jag tror säkert att dom kanske inte mäter lika varje gång. Speciellt om det inte är samma person. Sen kanske din dotter, precis som min son, inte riktigt sträcker ut sig heller och då kan det ju bli lite fel. Tror inte du behöver oroa dej

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • Kazeer

Om du tycker att det inte känns bra eller undrar över något, fråga BVC-sköterskan och be henne förklara.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • mangelica

Kan ju vara så att växten tar det lite lungt oxo :).. det händer ju även i magen. iblan står dom still på den längden dom är ett tag, sen helt plötsligt skjuter dom iväg i längd. samma kan hända med vikten:).. tror inte du behöver oroa dig så länge inte bvc säger något om det :).. detta har hänt min dotter med :)..

• Mamma till S

Tack för era lugnande ord (:
    Hehe blir ju lite "jaha men vadå nudå?" men bvc sa att det inte va nån fara alls, dom hade inte ens tänkt som jag, hon följer sina kurvor så bra o hon garantera mig att hon inte skulle stanna i växten haha ;D
    Så det är ju bra ;p Så hoppas hon växer på sig (: Sen ha hon också det att alla mäter olika, om hon inte ligger still, att man inte mäter med huvudet enda upp osv, så det är ganska lätta "fel" som kan missa nån cm också.

Svar på tråden Växer inget?