Går i skolan i en kommun men bor i en annan,hur funkar det?
Hej alla ni kloka därute:)
Jag har en liten fundering som ni kanske kan hjälpa mig med:)Det är så här att vi flyttade till en mindre kommun utanför en storstad men min son ville gå kvar i skolan i stan,då han trivs där,han går i ÅK 1,då bodde ävens hans pappa i stan och han stod skriven där men vi hade ändå varannan vecka:)Min son går fortfarande kvar i samma skola men hans pappa har flyttat 50 mil härifrån så min son har sitt boende hos oss och är hos pappa på helger och lov:)Nu är det så här att vi inte riktigt trivs här i den här kommunen utan längtar tillbaka och kommer flytta tillbaka men vet inte riktigt när,det kan bli i Juni men lika väl i Oktober,därför vill vi ju givetvis att inte min son ska behöva byta skola till hösten för kanske två månader bara för att vi inte hittat boende i stan ännu för att sen byta tillbaks.Min undran är alltså kan han gå kvar i stan trots att vi bor i en annan kommun?Jag har iof pratat med skolans rektor,men hon kan var lite snurrig:)Men hon säger att det inte är några problem,att han är elev på skolan och får behålla sin plats.Så säger även han som sitter i kommunen gällande skolfrågor,men jag fick så snurriga svar:(kan ju inte liksom med att ringa igen,men jag blev så lättad över svaret..Tack gulliga ni:)