• JessicaPersika

Tips på lindring vid sveda i stygnen

Jag fick bristningar i underlivet som dom sydde efter förlossningen för 5 dagar sedan. Och det svider ju så fruktansvärt när ja kissar! Ja grinar nästan när ja känner mig nödig för ja vet vad som väntar...Att kissa i duschen har ja hört. Lite drygt att hoppa in i duschen varje gång. Men kanske värt det? eller finns de andra tips?

• Svar på tråden Tips på lindring vid sveda i stygnen
  • Miss Union

Det ska finnas nån bedövningssalva på apoteket. Vet tyvärr inte vad den heter. Barnmorskan på förlossningen borde ha tipsat om det fick jag höra på mvc efteråt för jag hade också ont. Men nån annan här har säkert koll på vad den heter.

• lilja87

Jag brukade ta en bringare med vatten och hälla vattnet på mens jag kissade om du förstår vad jag menar. Hjälpte enormt!

• Miss Union

Annars skulle du kunna fråga på apoteket de har säket koll på vad du kan använda. Eller fråga din barnmorska på mvc, det var vad jag borde ha gjort. Flört

• Empiiis

Fyllde upp en liten pet flaska med ljummet vatten och hällde mot underlivet medan jag kissade. Det fungerade hyffsat bra. Drick mycket vatten så kisset inte blir så koncenterat. Visst du får kissa oftare men det svider inte lika mycket som att kissa sällan.

• rumpelstilskin
    Miss Union skrev 2011-04-06 17:17:00 följande:
    Det ska finnas nån bedövningssalva på apoteket. Vet tyvärr inte vad den heter. Barnmorskan på förlossningen borde ha tipsat om det fick jag höra på mvc efteråt för jag hade också ont. Men nån annan här har säkert koll på vad den heter.
    Xylocain gel!!
  • JessicaPersika

Jag köpte xylocain...Men den hjälpte inte mycket den inte. Jag har nu börjat med att ställa migi duschen varje gång ja ska kissa. Bökigt men ja orkar fasen inte me denna smärta!! Hoppas de blir bättre snart!

• Miss Union

Jag tror mitt onda höll i sig i ca två veckor. Det var inte så roligt! Hoppas det känns bättre för dig snart!

• Nica01

Du kan blöta ner bindor och lägga i frysen och sedan trycka dem mot stygen ett tag innan du behöver kissa. (Kylan brukar göra en kissnödig om inte annat).

• Alexe

Duschen är ju helt klart bäst. Du kan också försöka luta dig så långt fram att kisset liksom rinner framåt och inte träffar stygnen (om du har dem bak vill säga, men det är väl vanligast). Och sen torka med vått papper.

• JessicaPersika

Hm... Isbindor låter som en idé! Duschen används flitigt nu. Men isbindor kan ju lindra ännu mer=) Ja har ett freakin stygn ovanför "kisseriet" så att säga. Och de gör ont som satan! Så kisser får rinna hur de vill gör ont ändå=( Men snart, snart har de iaf gått två veckor! Så de kanske blir bättre snart.

Svar på tråden Tips på lindring vid sveda i stygnen