• u77

Ni som bojkottar McDonalds, varför?

McDonalds är inte världens bästa företag, och serverar heller inte så jäkla bra mat om man ska va krass.
    Men barn är förtjusta i att åka dit, lättpåverkade såklart av all reklam.

En dag när jag hämtade sonen på dagis så sa jag till honom att vi skulle åka till just Mcdonalds.
    Andra barn hörde det och den ena å den andra sa att "där va jag med min mamma förra veckan" och "å va gott" etc...när då ett enda barn (5år) tittar ner i golvet och säger  med ledsen röst"jag har aldrig varit på McDonalds, för jag får inte för mamma".

Jag tyckte oerhört synd om honom och visste inte vad jag skulle säga. Tycker inte synd om honom att han slipper äta onyttig mat, men synd om honom för att va med i "gemenskapen" med de andra barnen som pratade om det.

Ni som ogillar McDonalds och vägrar gå dit med era barn, är det enbart pga att det är onyttig mat, eller vad?

Alla åsikter gillas!

Kan tillägga att jag äter inte så gärna där pga att jag inte gillar hamburgare så mkt, tröttnar fort på det, är inte riktig mat i mina ögon, men nåt besök då å då tror inte jag skadar, bara för att göra sitt barn glad å nöjd?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som bojkottar McDonalds, varför?
  • Safireee

Jag bojkottar mcdonalds för att maten är äcklig och onyttig och att de slänger mat på rullande band (eller serverar för gammal mat). Min dotter går till dit ibland med sin farmor, så det får räcka. (ja, jag undviker max och burger king också om det finns alternativ). 

• VirrigaVerna

Jag gillar McDonalds men äter sällan där ändå. Det är gott ibland men hungern kommer smygande direkt.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Mother of 5

Går gärna dit med barnen då & då. Det betyder ju inte att mina barn lever på saft, kakor och Mcdonalds även om fanatikerna som förbjuder Mcdonalds tror det.

De tar för givet att om man låter sina barn äta "skräp" ibland, så ger man dem aldrig nyttig mat.

Har väldigt svårt att förstå mig på dessa människor.

• a mor

Nu har vi inte Mc Donalds så nära att vi behöver fundera så mycket, men orsaken till att jag unviker McD är pga de oätliga hamburgarna. Huvva.
    Är vi ute på långfärd och måste stanna och äta, kan det hända att McD får ett besök av oss, bara för att glädja dottern som tydligen gillar konceptet. Att där emot gå dit och äta mer än ett par ggr per år unviker jag helst. Stripsen funkar, men resten är helt enkelt inte gott.

• Hannah76

Fast är det så farligt då - att inte vara med i den "gemenskapen".

Känner du likadant för en tonåring som inte haft sin första fylla än, för att föräldrarna förbjuder henne? =)

Bojkottar inte McD, men mina barn har varit rätt stora innan de fått äta där, och ingen av dem gillar det.

• alvide

Jag gillar inte McDonalds men mina barn tycker om McDonalds. Dock äter de inte maten så bra och gillar inte leksakerna där. Men de gillar själv grejen bara. Lite konstigt...
    McDonalds är helt ok att åka till ibland vid resor eller som en långhelgs utflykt men inte som daglig basis bara för att man inte orkar laga mat eller för att man inte kan säga nej till sina barn.
    Att totalt förbjuda är ju inte heller det bästa för barn förstår och hör på andra barn att det är nåt speciellt att få gå dit. Inte kul...

• u77
    Hannah76 skrev 2011-04-06 13:14:42 följande:
    Fast är det så farligt då - att inte vara med i den "gemenskapen".

Känner du likadant för en tonåring som inte haft sin första fylla än, för att föräldrarna förbjuder henne? =)

Bojkottar inte McD, men mina barn har varit rätt stora innan de fått äta där, och ingen av dem gillar det.
    Vet inte om jag kan jämföra alkohol med snabbmat, men svaret skulle väl bli nej på den frågan.

Farligt att inte va med i gemenskapen? nej, men helt klart så va han ju utanför.
    Blev lite ledsen i hjärtat när jag såg hur ledsen han va själv.
  • dreamspell

Jag äter mkt hellre på Max, går inte jämföra med äckliga McDonalds enligt mig! ;) Har två pojkar 6 och 2år och dom har aldrig ätit på hamburgerrestaurang eller pizzeria överhuvudtaget. De få gånger jag och sambon äter ex burgare el pizza så gör vi det när dom lagt sig. Vår stora pojke har inte varit intresserad och är väldigt enkelspårig i sin kost eftersom han har autism så det har varit lätt att undvika skräpmat till honom för att han inte vill ha!

• u77
    alvide skrev 2011-04-06 13:17:09 följande:
    Jag gillar inte McDonalds men mina barn tycker om McDonalds. Dock äter de inte maten så bra och gillar inte leksakerna där. Men de gillar själv grejen bara. Lite konstigt...
    McDonalds är helt ok att åka till ibland vid resor eller som en långhelgs utflykt men inte som daglig basis bara för att man inte orkar laga mat eller för att man inte kan säga nej till sina barn.
    Att totalt förbjuda är ju inte heller det bästa för barn förstår och hör på andra barn att det är nåt speciellt att få gå dit. Inte kul...
  • La Lola

För att deras "mat" är äcklig.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Ni som bojkottar McDonalds, varför?