Ni som bojkottar McDonalds, varför?
McDonalds är inte världens bästa företag, och serverar heller inte så jäkla bra mat om man ska va krass.
Men barn är förtjusta i att åka dit, lättpåverkade såklart av all reklam.
En dag när jag hämtade sonen på dagis så sa jag till honom att vi skulle åka till just Mcdonalds.
Andra barn hörde det och den ena å den andra sa att "där va jag med min mamma förra veckan" och "å va gott" etc...när då ett enda barn (5år) tittar ner i golvet och säger med ledsen röst"jag har aldrig varit på McDonalds, för jag får inte för mamma".
Jag tyckte oerhört synd om honom och visste inte vad jag skulle säga. Tycker inte synd om honom att han slipper äta onyttig mat, men synd om honom för att va med i "gemenskapen" med de andra barnen som pratade om det.
Ni som ogillar McDonalds och vägrar gå dit med era barn, är det enbart pga att det är onyttig mat, eller vad?
Alla åsikter gillas!
Kan tillägga att jag äter inte så gärna där pga att jag inte gillar hamburgare så mkt, tröttnar fort på det, är inte riktig mat i mina ögon, men nåt besök då å då tror inte jag skadar, bara för att göra sitt barn glad å nöjd?