• Hallonbubbel

Kollar dom hur bebis ligger??

HUr fungerar det när man kommer till förlossningen, känner de efter så att bebis fortfarande ligger med huvudet ner? Min bebis är fortfarande inte fixerad. om den fixerar sig, ligger dom kvar så då till förlossningen?

Tack!

• Svar på tråden Kollar dom hur bebis ligger??
  • FruG

När den har fixarat sig så ligger den kvar så.
    Men även om den inte är fixerad utan ruckbar så brukar de flesta ändå ligga kvar så.

• Kazeer

Jag blev igångsatt med första barnet, som då fortfarande låg ruckbart men som hade legat med huvudet nedåt i flera veckor. Innan igångsättning, kände BM och/eller läkaren på magen, för att konstatera läget.

Mitt andra barn låg i tvärläge, när jag kom till förlossningen för igångsättning. Den gången gjordes ett UL för att bekräfta barnets position.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • evvelina

När jag kom in till förlossningen för att förlösa så var det ingen som visste om att min dotter låg i säte. Min BM hade inte märkt att hon låg åt fel håll. 
    Sen när de på förlossningen skulle sätta en sån där elektrod och lyssna på bebis hjärtljud så tyckte BM att huvudet kändes "konstigt" (misstänkte en rumpa), så hon tillkallade en läkare som sa "nej,nej det här är ett huvud".
    Men min BM på förlossningen var så bestämd så hon krävde ett ultraljud.
    Och där såg man att min dotter låg i säte och jag 4 cm öppen. Blev ett akutsnitt. 

är nu gravid igen och är redan orolig över min förlossning.  

• kattochbebis
    evvelina skrev 2011-05-17 11:42:50 följande:
    När jag kom in till förlossningen för att förlösa så var det ingen som visste om att min dotter låg i säte. Min BM hade inte märkt att hon låg åt fel håll. 
    Sen när de på förlossningen skulle sätta en sån där elektrod och lyssna på bebis hjärtljud så tyckte BM att huvudet kändes "konstigt" (misstänkte en rumpa), så hon tillkallade en läkare som sa "nej,nej det här är ett huvud".
    Men min BM på förlossningen var så bestämd så hon krävde ett ultraljud.
    Och där såg man att min dotter låg i säte och jag 4 cm öppen. Blev ett akutsnitt. 

är nu gravid igen och är redan orolig över min förlossning.  
    Oh my god! Nu ska jag verkligen se till att de har koll...
Svar på tråden Kollar dom hur bebis ligger??