• Novembermamma10

Vi med diagnoser hos flera i familjen Här delar vi med oss!

Vill ni dela med er av det bästa ni fått utav vården, kommunen, skolan och socialanätverk.
    Vill ni berätta hur ni fått rätt när det först blev ett nej.
    Hur får du som vuxen stöd - det brukar vara barnens diagnoser som det fokuseras kring?

Jag har just gjort min andra anmälan till skolverket. Min första gav mig rätt samtliga punkter. Den som är inne nu är sjuresor värre, sorgligt men sant. 

Idag har jag lyckats få Helgkollo, Avlösare, Boendestödjare, Fritidsklubb 1 gång i veckan, Sommarkollo.

Skolan däremot har varit så sorglig.

Anmälan till skolverket finns på min blogg. 

Tokmamma
  • Svar på tråden Vi med diagnoser hos flera i familjen Här delar vi med oss!
  • Novembermamma10
    Novembermamma10 skrev 2011-04-04 12:52:49 följande:
    Vill ni dela med er av det bästa ni fått utav vården, kommunen, skolan och socialanätverk.
    Vill ni berätta hur ni fått rätt när det först blev ett nej.
    Hur får du som vuxen stöd - det brukar vara barnens diagnoser som det fokuseras kring?

Jag har just gjort min andra anmälan till skolverket. Min första gav mig rätt samtliga punkter. Den som är inne nu är sjuresor värre, sorgligt men sant. 

Idag har jag lyckats få Helgkollo, Avlösare, Boendestödjare, Fritidsklubb 1 gång i veckan, Sommarkollo.

Skolan däremot har varit så sorglig.

Anmälan till skolverket finns på min blogg. 
    Puffar!! Någon har väl en erfarenhet eller tips de kan skriva ner.
    Tokmamma
  • Novembermamma10

Jag måste vara världens sämsta trådstartare. Aldrig någon som nappar. Nedslående Rynkar på näsan

Tokmamma
  • tean

ja, det var synd att inga fler har svarat, hade velat läsa lite. jag ska på utredning, min ena son går på utredning, och min man skulle behöva utredas... så puff puff

• Jorun08

Vad har ditt barn för funktionshinder?

För oss så är det jag som har en psykisk diagnos och jag hoppas verkligen inte att det drabbar min son då det i många fall är genetiskt. (bipolär)

Hmm.. vet inte riktigt vad jag ska svara på då jag tänker att du kanske bara undrar över barn med sjukdomar. 

Svar på tråden Vi med diagnoser hos flera i familjen Här delar vi med oss!