• Honeyrose

er 2årings favorit leksak?

vad har er två åring, eller runt 2 år som favorit leksak?

min dotter är 21 månader och älskar klossar och duplo 

• Svar på tråden er 2årings favorit leksak?
  • BejbyBoo

Vår dotter är 2 år o 3 månader. Måste nog säga att top 3 är (utan inbördes ordning):
    * hennes gosedjur (krokodil, drake, nalle)
    * lego
    * pussel 

♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • Lumo

Kassaapparat, bobbycar, trehjulingen, låssasborrmaskin på batter med verktygi, låssasmotorsåk, leksakskök, flexitrack bilbana med bilar, parkeringsgarage, duplo, leksakstält.

Behöver jag säga att jag har en tvåårig son?

• Kanskedinsyrra

hm... det är så mycket att upptäcka. just nu tror jag leksaker är det minst intressanta. DÄremot är det roligt att stå vid handfatet och hälla vatten i olika skålar eller att sitta vid spisen när jag lagar mat å plocka med mjöl å skedar å prova att smaka grejer.  Hon gillar även att man kittlar henne å kastar henne i luften å gör kullerbyttor ner till golvet å sånt.
    När hon väl leker själv så passar detta:
    trolldeg
    spela instrument/ dansa till musik
    åka ruschkana
    läsa lite längre sagor, inte så mycket bilderböcker längre
    oliak gubbar å dockor, byta kläder på dockor, lägga dem i docksäng
    å så tittar hon  lite på lugna tecknade filmer vi valt ut som är lite lugna och pedagogiska på nått sätt.

Ja d var lite... funderade du på födelsedagspresenter? Vi tänker önska mer duplo, tror hon kommer komma igång med det igen, hon äslkade det för några månader sedan men har nog tröttnat just nu... å någon dvd box tex fem myror eller så...

• ELLEoClara

Favoriter just nu ( 23 mån)
    - duplo
    - brio tågbana med tunnel/berg
    - dockvagn 
    - klä ut sig, ex. mina skor + solglasögon + vintermössa och står framför spegeln och dansar/hopar
    - måla med vattenfärger
    - tv ( tyvärr) favoriter- drömmarnas trädgård, pippi, Charlie o Lola 

• lo75

Bilar, bilar, bilar....vår son är helt galen i alla slags bilar. Han gillar mycket annat också men bilar spöar allt annat...

• Athema

min tvårings favoritleksaer varierar jätte mycket. Ibland är det leksaks telefonen, bobbycaren, armbarndklocka, solglasögon, någon bok.. Kan vara jätte konstiga saker som han leker med och är helt fast vid i ett par dagar sen så byter han och blir fast vid något annat som han koncentrerar sig helt på. Sen så klart allt lillesyster hans rör i är det som är allra populärast :)

• Min högsta önskan

Min blivande tvååring älskar att pussla! Han har nu börjat lägga storebrors 50-bitarspussel...
    Sen gillar han duplo, bilar, traktorer, rita (fick idag tag i en krita och dekorerade år nyinköpta hallmöbel.. Inte roligt alls! Fast som tur var gick det bort, efter att sambon skrubbat lnge och ordentligt..)

Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • Honeyrose

roligt att läsa om era barn och vad de gillar! så roligt hur olika vissa kan vara =) min dotter älskar oxå böcker och lämnar ibland leksakerna för att läsa instruktionsboken ;)
    funderar på att köpa en rutschkana till henne... eller fler klossar :p älskar att köpa saker till henne men vill ju inte heller köpa för mycket. 

• Lumo

Vår rutchkana inköptes runt 1,5årsdan. Den användes flitigt då men knappt alls nu. Nu puttar han ner bilar nerför den i bästa fall.

Kritor o pennir o målarblock (eller vad han kommer över) används dagligen. Men även vi har fått dekorerade väggar o soffa (vit skinnsoffa som det tur nog gick att få ren). Och ja just ja, även min jobblaptopp har han lyckats rita på skärmen med en bläckpenna när jag lämnade rummet en minut, tack för det! Hmmmp. Det gick inte bort!!!

Svar på tråden er 2årings favorit leksak?